Kundernas förväntningar på ditt företag har aldrig varit högre än vad de är i dag. Det visar en undersökning som genomförts av analysföretaget Chattermill. Fler än 300 företag har deltagit i undersökningen.
Kundernas krav har aldrig varit högre än i dag
kontaktcenter Över 300 företag deltog i analysföretaget Chattermills undersökning.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
– Kundservice har aldrig varit viktigare än i dag. Kunderna ställer högre krav än någonsin tidigare och är mer villiga att publikt dela med sig av sina negativa erfarenheter, säger Chattermills vd Mikhail Dubov till Cx Today.
Mer benägna att dela med sig
Drygt 96 procent av de tillfrågade i undersökningen säger att kunderna har blivit mer benägna att dela med sig till andra av sina erfarenheter, oavsett om de är positiva eller negativa.
– Data från vår undersökning visar att exceptionellt bra kundservice leder till högre tillväxt, nöjdare kunder och högre grad av kundlojalitet, fortsätter Mikhail Dubov.
Kan inte hantera stora datamängder
En klar majoritet av de tillfrågade, 88 procent, anser att deras befintliga tekniklösningar gör att de inte kan leverera kundservice på den nivå de skulle önska – antingen därför att verktygen är för gamla eller för att man inte kan hantera de stora datamängder som finns tillgängliga.
Chattermill har tagit fram mjukvara som analyserar och sammanställer feedback från kunderna i flera olika komunikationskanaler med hjälp av artificiell intelligens och nlp (natural language processing).