Evoko Room Manager är ett system för bokning av mötesrum. Med en surfplatta monterad utanför rummen ser man när rummet är upptaget, vilka som är med på mötet och hur länge det ska pågå. När ett möte bokas på plattan, eller via kalendern, synkas det automatiskt på alla mötesdeltagarnas enheter.
Nytt tillägg
Nu utökar Evoko sin tjänst med ett nytt mjukvarutillägg. Meningen med tjänsten är att företagens systemadministratörer och chefer ska få mer kontroll över mötena, även om man inte medverkar.
– Det här är ett helt nytt sätt att se på möten, nu kan man för första gången dra systematisk nytta av all den värdefulla information som ligger i verksamhetens mötesbeteende. Med Evoko Room Manager Evo kan man se och analysera sin samlade bokningsstatistik – och på så sätt optimera sitt resursutnyttjande såväl personellt som lokalmässigt, säger Richard Glückman, General Manager för Evoko Unlimited.
Administratörer och ledning ska kunna ta del av statistik genom den nya mjukvaran. Man kan till exempel se hur stor andel av möten som bokas i förväg, spontanbokas eller förlängs. Genom den nya uppdateringen blir det också möjligt att centralt styra och uppdatera alla bokningsplattor i hela organisationen.