Leaddesk Outbound & Leaddesk Omni Channel Inbound – kontaktcenterguiden 2022

Leaddesk Outbound & Leaddesk Omni Channel Inbound – kontaktcenterguiden 2022

Plattform: Leaddesk Outbound och Leaddesk Omni Channel Inbound.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Arkitektur (cloud, privat cloud, onprem eller annan): Cloud.

Beskriv er största fördel: Leaddesk är en global aktör inom CCaas med kontor i åtta europeiska länder. Leaddesk-plattformen är enkel och snabb att implementera och nya egenbyggda funktioner finns tillgängliga i vår Leadappstore och aktiveras direkt. I samma plattform finns samtal, sms, mail, Messenger och chatbot samt 16 operatörs-samarbeten.

Beskriv en nackdel med ert system: Finns bara som Cloud.

Vilka marknader finns er plattform på? Välj den största enheten.Europa.

Hur många agenter har er största kund? Över 3000.

Hur många agenter har er minsta kund? 1-10.

Vilken/vilka operatör/er kan man använda i er lösning? Leaddesk har 16 operatörssamarbeten som är aktiverade i plattformen. Vid behov kan andra operatörer anslutas.

Hur integreras en växellösning i er plattform? Växellösning finns integrerad i Leaddesk Omni.

Hur integreras crm i er plattform? Vilka crm-system har ni standardintegrationer för? Leaddesk har gjort över 350 integrationer mot externa crm och andra system. Dessa implementeras med öppna API:er. Leaddesk har bland annat färdiga lösningar med MS Dynamics, Salesforce, Zendesk.

Vilka övriga system kan integreras? I princip alla system kan integreras med Leaddesk genom öppna API:er eller via databas access (SQL).

Vilka ai-funktioner är tillgängliga för era kunder idag? Är det er lösning eller genom tredjepart. Leaddesk kommer med ett antal egna ai-lösningar, bland annatChat Bot och Predictive Dialer. Färdiga lösningar för samtalsanalys finns och det är fullt möjligt att koppla på andra tredjeparts lösningar.

Vilka möjligheter till self-service-tjänster finns i er plattform? Chatbot kopplad till kundtjänstsystemet.

Vilka kanaler finns direkt tillgängliga i er lösning idag, utan att tredjepartslösning integreras? Telefon, Textchatt, sms/mms, RBM, E-post, Facebook, Messenger, Callback i kö.

Övrig kanal som är direkt tillgänglig utan integration av tredjepartslösning? Webformulär, webchat och chatbot.

Vilka övriga kanaler finns tillgängliga i er lösning idag, med hjälp av tredjepartslösning? Video, Callback från webb, Co-browsing.

Övrig kanal som är tillgänglig med integration av tredjepartslösning? MS Teams.

Hur sker routing av ärenden? Köprioritet och agent skill based routing.

Beskriv hur er IVR-lösning fungerar: En IVR-lösning byggs i ett visuellt verktyg genom drag-n-drop. Det är enkelt att skapa avancerade flöden med komplexa funktioner utan programmering.

Beskriv hur agenter har tillgång till kunskapsdatabas eller liknande: Kunder kan använda Chat Bot som är kopplad till egna kunskapsdatabaser. I användargränssnittet för agenten kan ett »manusverktyg« leda agenten vidare i samtalet. Via Iframes kan externa system speglas så att agenten har tillgång till alla relevant information.

Vilka möjligheter finns till utgående kampanjer från agenter? Leaddesk erbjuder så kallad Call Blending och en agent i kundtjänst kan enkelt byta till ett utgående projekt. Systemet har olika ringlägen beroende på projekt; manuell, automatisk, preview, power dialer och predictive dialer. Leaddesk finns också som Click-to-Call med bibehållen statistik modul.

Kan man göra kund-undersökningar i er lösning? Ja, direkt i vår lösning.
Vilka andra möjligheter till statistik och analys finns i er plattform?Leaddesk har flertalet analysfunktioner, utöver »vanlig« rapportfunktion finns Livestatistik, Spotlight (Playbook), inbyggd tävlingsskärm: Superstars.

Beskriv er wfm-lösning: Leaddesk har nära samarbete med Calabrio och erbjuder färdiga integrationer med dem.

Vilka ytterligare funktioner är mest efterfrågade av era kunder just nu?Leadsgenerering via webchat, snabb »checkout« där kunden kan välja betal metod, faktura, kort, autogiro. E-signering av avtal.

Nämn två saker ytterligare som det är viktigt för befintliga och nya kunder att känna till om er lösning: Leaddesk är certifierade mot ISO 27001 och ISAE3000 Type I (SOC2).

Här hittar du hela guiden:

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.