Leaddesk tappar försäljningschefen – vill spela andra roller

branschen Jesper Sjölander lämnar Leaddesk och Loxysoft efter elva år, bland annat för att lägga tid på skådespelarkarriären.

Leaddesk tappar försäljningschefen – vill spela andra roller

Försäljningschefen Jesper Sjölander väljer att lämna kontaktcenterleverantören Leaddesk för att gå vidare i sin karriär. Han började på Loxysoft, som köptes upp av Leaddesk i slutet av 2020, för elva år sedan.

Varför väljer du att lämna Leaddesk?

– Jag kände att det var dags att ta nästa steg i mitt arbetsliv efter elva år. Jag brukar själv säga ”du kan inte få ett paraply i huvudet om du inte ställer dig där det blåser” – så det var dags för nya utmaningar helt enkelt.

Vad är det viktigaste du tar med dig från åren på Loxysoft och sedan Leaddesk?

– Alla härliga dialoger, kollegor, partner och kunder jag fått förmånen att träffa och diskuterat med under mina år. Sedan har jag fått en oerhört stor förståelse för hur man skapar bra kund- och medarbetarupplevelser i alla de samarbeten som jag haft under alla år.

Hur har marknaden för kontaktcenter och kundservicelösningar förändrats under de här åren?

– Det finns betydligt fler leverantörer idag och fler specialiserade lösningar. Teknologin har utvecklats i ett oerhört snabbt tempo. Just kontaktcenter kan fortsatt upplevas negativt inom organisationer men fler och fler inser vikten av att ha en väl fungerande kundservice för att hjälpa kunder köpa eller lösa sina problem. Den leverantör som har bra samarbeten och gör det så bekymmerslöst som möjligt för kund och kundens kund kommer vara de som blir mest framgångsrika.

Du har även en parallell karriär som skådespelare, vilka roller kan man se dig i?

– Närmast är Händelser vid vatten där jag spelar Björne och den kommer under 2022 på SVT.

Vad kommer du att göra framöver?

– Jag har dialog med flera olika aktörer just nu och det känns spännande att få titta på möjlighet att omsätta mina kunskaper i en annan organisation. Sedan hoppas jag även få fortsatt förtroende för fler film/tv-uppdrag.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde.