Lowell väljer Genesys vid Nordenetablering

Kontaktcenter Kredithanteringsbolaget Lowell ska etablera sig i Norden.
Och i verksamheten kommer man användas sig av Genesys kontaktcenterplattform.

Lowell väljer Genesys vid Nordenetablering

Genesys Pure Connect och Advania som leverans och driftansvarig.

När Lowell etablerar sig i Norden kommer det vara med en ny plattform som grund för kontaktcentret. Den nya plattformen kommer implementeras under första kvartalet 2019 för 650 handläggare och bakom leveransen står Advania.

– Lowell står inför en väldigt intressant tillväxtresa och får nu en ännu starkare ställning när de etablerar sig i de nordiska länderna, säger Pär Lindström, kundansvarig för kontaktcenter på Advania.

Den nya plattformen innebär att Lowell går från en klientbaserad till en webb- och digitalbaserad. Och med Pure Connect kommer man att ha funktionaliteten för chatbotar samt instant messaging för Facebook och Twitter.

Upphandlingsavtalet tecknades i början av månaden och löper på tre år med option till förlängning.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Skickar begäran
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter