Lynes från Lynes Technologies – molnväxelguiden 2023

Lynes från Lynes Technologies – molnväxelguiden 2023

På vilken teknik bygger er plattform: Plattformen består av egenutvecklad skalbar mjukvara skriven av vårt svenska utvecklingsteam. Vi har också integrerat dedikerade ramverk för specialfunktioner baserade på öppen källkod från aktiva communities.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: 1600 anknytningar.

Er minsta kund: 1 anknytning.

Den största fördelen med er molnväxel: En app. En upplevelse som kombinerar telefoni, samarbete, video och chatt som möjliggör en hybrid arbetsplats.

En nackdel med er molnväxel: Saknar idag fullt contact center-stöd.

Hostas: I vårt moln (AWS Sverige).

Marknad: Sverige.

Passar för: Medelstora och stora företag.

Operatörsmöjligheter: Med mex: Lynes, Telia, Telenor, Tele2, Tre. Utan mex: Telenor Norge och utländska nummer via Lynes.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Admin-gränssnitt, flödesschema för svarsgrupper och samtalsuppföljning.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt
  • Hänvisningssystem
  • IVR
  • Mobil anknytning
  • Telefoniststöd
  • Kö-system
  • Röstbrevlåda
  • Microsoft Teams-telefoni
  • Integration med AD
  • Statistik om telefoni

Funktioner angivna av leverantör: Full självservice i appen som möjliggör köp av licenser, tilläggstjänster och abonnemang, samtalsinspelning (MiFID 2), survey, mobile first, webhook (API:er) för skräddarsydda integrationer, flödesschema, dashboard, samtalsuppföljning, transkribering av röstmeddelanden, kalender och mejl-koppling mot Google Workspace samt Office 365, samt flera andra nyckelfärdiga integrationer.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Genom att ansluta sitt O365-konto till Lynes kan användaren enkelt styra hur bokade MS Teams/Outlook-möten ska kopplas till hänvisningar i Lynes. När ett bokat möte startar respektive avslutas ställs hänvisningen automatiskt om, även om möteslängd ändras under pågående möte. Effektiva standardinställningar och inga extra licenskrav gör kopplingen nyckelfärdig! Det går också att aktivera en automatisk synkronisering mellan linjestatus i Lynes och obokade samtal/videokonferenser i MS Teams, så att användaren sätts som upptagen i samtal i växeln medan ett samtal eller videomöte pågår i MS Teams. Användaren kan enkelt, med en knapptryckning, vid behov frigöra sin linjestatus i Lynes under pågående videomöte.

Admin av IVR-lösning: Direkt I appen, fungerar på mobil, dator, surfplatta och I webbläsaren. I appen kan du skapa nya, redigera befintliga, tilldela nummer och generera nya ljudfiler via ai-baserad talsyntes.

Admin av kö-system: Direkt I appen, fungerar på mobil, dator, surfplatta och iwebbläsaren. I appen kan du skapa nya, redigera befintliga, tilldela nummer, generera nya ljudfiler via ai-baserad talsyntes samt administrera agenter och supervisors.

Lösning för statistik: Kraftfull, integrerad och smart statistik som ger användaren full tillgång direkt i appen. Lätt att söka, filtrera och dela loggar samt tillhörande ljudfiler och transkriberingar i chattar och kanaler vilket idag ofta används för utbildning, återkoppling eller uppföljande syfte.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Vår vision är att förbättra kundens och användarens arbetsflöden kring allt som har med telefoni att göra och med avancerade telefoni-funktioner så som uppföljning av samtal skapar vi förutsättningarna för det vi kallar zero inbox när det kommer till missade samtal. Fokus ligger på att turbo-ladda våra användare genom att fortsätta nyttja ai-teknik för analys, insikter och automatisering, och därmed skapa mer hållbara och kostnadseffektiva arbetssätt.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.