På vilken teknik bygger er plattform: Plattformen består av egenutvecklad skalbar mjukvara skriven av vårt svenska utvecklingsteam. Vi har också integrerat dedikerade ramverk för specialfunktioner baserade på öppen källkod från aktiva communities.
Lynes från Lynes Technologies Sweden – molnväxelguiden 2022
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Er största kund: 1500-5000 anknytningar.
Er minsta kund: 1-10 anknytningar.
Den största fördelen med er molnväxel: En app. En upplevelse som kombinerar telefoni, samarbete, video och chatt som möjliggör en hybrid arbetsplats.
En nackdel med er molnväxel: Saknar idag fullt contact center-stöd.
Hostas: I vårt moln (AWS).
Marknad: Sverige.
Passar för: Medelstora företag, Stora företag.
Operatörsmöjligheter: Lynes, Telia, Telenor, Tele2, Tre & utländska nummer via Lynes.
Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Admin-gränssnitt, Microsoft Teams-telefoni samt api:er för integrationer.
Grundfunktioner:
- Admin-gränssnitt,
- Hänvisningssystem,
- IVR,
- Mobil anknytning,
- Telefonist-stöd,
- Kö-system,
- Röstbrevlåda,
- Microsoft Teams-telefoni,
- Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
- Statistik om telefoni.
Funktioner angivna av leverantör: Full självservice i appen som möjliggör köp av licenser, tilläggstjänster och abonnemang, samtalsinspelning (MiFID 2), survey, mobile first, webhook (API:er) för skräddarsydda integrationer, kalender & mejl-koppling mot Google Workspace samt Office 365, samt flera andra nyckelfärdiga integrationer.
Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Genom att ansluta sitt O365-konto till Lynes kan användaren enkelt styra hur bokade MS Teams/Outlook-möten ska kopplas till hänvisningar i Lynes. När ett bokat möte startar respektive avslutas ställs hänvisningen automatiskt om, även om möteslängd ändras under pågående möte. Effektiva standardinställningar och inga extra licenskrav gör kopplingen nyckelfärdig! Det går också att aktivera en automatisk synkronisering mellan linjestatus i Lynes och obokade samtal/videokonferenser i MS Teams, så att användaren sätts som upptagen i samtal i växeln medan ett samtal eller videomöte pågår i MS Teams. Användaren kan enkelt, med en knapptryckning, vid behov frigöra sin linjestatus i Lynes under pågående videomöte.
Admin av IVR-lösning: Direkt i appen, fungerar på mobil, dator, surfplatta och i webbläsaren. I appen kan du skapa nya, editera befintliga, tilldela nummer och generera nya ljudfiler via ai-baserad talsyntes.
Admin av kö-system: Direkt i appen, fungerar på mobil, dator, surfplatta och i webbläsaren. I appen kan du skapa nya, editera befintliga, tilldela nummer, generera nya ljudfiler via ai-baserad talsyntes samt administrera agenter och supervisors.
Lösning för statistik: Kraftfull, integrerad och smart statistik som ger användaren full tillgång direkt i appen. Lätt att söka, filtrera och dela loggar samt tillhörande ljudfiler i chattar och kanaler vilket idag ofta används för utbildning, återkoppling eller uppföljande syfte.
Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Lynes ger samma upplevelse för användaren oavsett om de använder mobilen eller datorn, vilket innebär att alla funktioner och integrationer fungerar lika bra oavsett enhet. Vår vision är att tillhandahålla en app med en upplevelse, stället för ett lapptäcke av hopbyggd teknik som bidrar till växlande av applikationer. Med oss får du tillgång till det mesta som idag behövs på en hybrid arbetsplats.
Se hela undersökningen här: