På vilken teknik bygger er plattform: MBX är en egenutvecklad molnväxel som baseras på Asterisk. Samtliga tjänster och funktioner i plattform ägs och utvecklas av oss.
MBX från Wx3 Telecom – molnväxelguiden 2022
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Er största kund: 500-1500 anknytningar.
Er minsta kund: 1-10 anknytningar.
Den största fördelen med er molnväxel: Vår största fördel är molnväxelns bredd, vår kunskap och kundtjänst. Den passar kunder med en enkel mobilväxel, men vi kan också hantera kunder med höga krav på samtalscenarier, schemaläggning, callback, autentisering, integrationer och nischtjänster. Eftersom vi äger vår egen plattform utan mellanhänder kan vi kan bygga smarta och värdeökande tjänster, samt att vi kan hålla konkurrensmässiga priser.
En nackdel med er molnväxel: Det finns flera områden där vi har ambition att utvecklas. En av dessa är användargränssnittet i vissa tjänster som vi avser att förbättra.
Hostas: Vår molnväxel hostas normalt i vårt moln. Det finns möjlighet att hosta externt också.
Marknad: Sverige.
Passar för: Små företag, Stora företag.
Operatörsmöjligheter: Operatörsoberoende. Vi har möjlighet att koppla in mobilabonnemang från alla operatörer i vår växel. Telia, Tele2 och Telenor, Wx3 med flera.
Tre viktigaste funktionerna för era kunder: IVR, Mobil anknytning, Kö-system.
Grundfunktioner:
- Admin-gränssnitt,
- Hänvisningssystem,
- IVR,
- Mobil anknytning,
- Telefonist-stöd,
- Koppling till kontaktcenter-lösning,
- Kö-system,
- Röstbrevlåda,
- Microsoft Teams-telefoni,
- Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
- Integration med AD,
- Statistik om telefoni.
Funktioner angivna av leverantör: Det finns flera tjänster som är viktiga beroende på typ av kund. Vi ser att SMS-funktionalitet är uppskattat så väl som videomöten, integrerade kontaktvägar via webbkanal, säkra meddelande och filöveföring. Att kunna hantera telefoniärenden och webbärenden i samma tjänst efterfrågas. Vår Callback-tjänst är mycket uppskattad. Vår softphone innehåller mycket funktionalitet och är populär bland kunder.
Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Vår Microsoftintegration är en integrerad del av växeln. Vi kan hantera Microsoft Teams som en klient i vår molnväxel. På så sätt kan ett företag hantera samtal från växeln i en Teamsklient på sin dator eller mobil.
Admin av IVR-lösning: Vår IVR är enkel att administrera genom ett grafiskt verktyg. I verktyget kan användaren på egen hand välja vart talsvarsträdets noder skall leda samtalet, till röstmeddelande (kan spelas in på egen hand), enskilda anknytningar, svarsgrupper, callback, sms eller ytterligare talsvar. Genom att nyttja statusar och schemaläggning på växel och talsvarsnoder kan kunden få växeln att fungera precis enligt önskemål.
Admin av kö-system: De vanligast kö-funktionerna så som att se köstatus, aktiva/inaktiva medlemmar, inkommande samtal i köer, samt logga in/ut i köer görs och ses direkt från mobil/softphoneklienterna. I admin kan användaren få växelbeteendet anpassat efter sitt företags behov genom att sätta status och schemalägga köer samt även schemalägga tillgänglighet hos medlemmar i en kö. Naturligtvis finns avvikelsefunktioner för hur växeln skall hantera samtalet från växeln i de fall en kö är stängd, full eller den inringande väntat en viss tid.
Lösning för statistik: I vår statistiklösning kan användaren få en god överblick genom att flertal standardrapporter för de vanligaste behoven. Därtill kan varje kund skapa egna rapporter genom ett rapportverktyg. Statistik kan exporteras till andra konsumenter.
Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: 1. Vår molnväxel är anpassad för att våra partner skall ha möjlighet att arbeta självständigt med sina kunder. Vi har ett, automatiskt, licensbaserat förfarande med låg administration, där partner på egen hand kan bygga och förvalta växlar. Detta syftar till att få så hög effektivitet och lönsamhet som möjligt för våra partners. 2. Kunskap och support är viktigt för många av våra kunder. Vi har stor kunskap och lång erfarenhet är stor vad gäller vår plattform och telefoni i allmänhet. Det gör att vi kan göra anpassade lösningar och kvalitativ support gentemot kunder och partners.
Se hela undersökningen här: