På vilken teknik bygger er plattform: Vi har en egenutvecklad plattform som bygger på växelmotorn Asterisk. På plattformen utvecklar vi egna tjänster inom såväl, tal, text och video.
MBX från Wx3 TelecoM – molnväxelguiden 2023
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Er största kund: Cirka 1200 anknytningar.
Er minsta kund: 1 anknytning.
Den största fördelen med er molnväxel: Det är vår bredd, kunskap och support. Vi kan erbjuda allt från enkla och användarvänliga mobila företagsväxlar till avancerade molnväxlar för företag med behov av hög flexibilitet vad gäller samtalsscenarier, schemaläggning, callback, BankID, hårdvara, integrationer och nischtjänster. En stor fördel är också att, eftersom vi utvecklar vår egen plattform utan mellanhänder, kan vi erbjuda konkurrensmässiga priser samt värdehöjande tjänster och lägga till nya kommunikationskanaler som text och video i vår plattform.
En nackdel med er molnväxel: Vår statistikmotor är omfattande men relativt komplex att arbeta med. Därav rullar vi under hösten ut en ny statistikmotor som syftar till att förenkla statistik och analys för våra kunder.
Hostas: Vår tjänst är en molntjänst, men det är även möjligt att installera i ett hybridmoln eller lokalt.
Marknad: Den finns i Sverige samt även till viss del i Norden och Europa.
Passar för: Små och stora företag.
Operatörsmöjligheter: Vi ser oss som operatörsoberoende. Vi kan koppla i mobilabonnemang från alla operatörer i vår växel. Vi har full mobilintegration (MEX) med Telia, Telenor, Tele2, Wx3 med flera.
Tre viktigaste funktionerna för era kunder: För en standardväxel är det mobil anknytning, IVR och kösystem.
Grundfunktioner:
- Admin-gränssnitt
- Hänvisningssystem
- IVR
- Mobil anknytning
- Telefoniststöd
- Koppling till kontaktcenter-lösning
- Kö-system
- Röstbrevlåda
- Microsoft Teams-telefoni
- Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni
- Integration med AD
- Statistik om telefoni
Funktioner angivna av leverantör: Beroende på bransch och bolag, finns ett flertal verksamhetskritiska funktioner i vår plattform så som, Callback, Kundserviceportal, Videosamtal, Säkra meddelanden, SMS, Samtalsinspelning, Kalenderintegration, med mera.
Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Vår Microsoft-integration är en integrerad del av växeln. Vi kan hantera Microsoft Teams som en klient i vår molnväxel. På så sätt kan ett företag hantera samtal från växeln i en Teamsklient på sin dator eller mobil.
Admin av IVR-lösning: Vår IVR är enkel att administrera genom ett grafiskt verktyg i såväl softphoneklient som admingränssnitt. I verktyget kan användaren på egen hand välja hur talsvarsträdets noder ska terminera, i röstmeddelande (kan användaren spela in på egen hand), enskilda anknytningar, svarsgrupper, callback eller ytterligare talsvarsträd. Genom att nyttja olika statusar och schemaläggning på växel och talsvarsträd kan användaren få sin växel att fungera precis som man önskar beroende på tidpunkt och behov.
Admin av kö-system: De vanligaste köfunktionerna så som att se köstatus, aktiva/inaktiva medlemmar, inkommande samtal samt softphoneklienten. I admin- och softphoneklienten kan användaren genom att sätta status och scheman på köer, samt schemalägga tillgängliga medlemmar i en kö för att få ett beetende anpassat efter sitt företagsbehov. Naturligtvis finns avvikelsefunktioner för hur växel skall hantera samtalet i de fall en kö är stängd, full eller den inringande väntat en viss tid.
Lösning för statistik: Under hösten rullar vi ut vår nya statistikmotor som syftar till att förenkla och förbättra möjligheten till analys och överblick för kunden. Kunden har möjlighet att kunna ta ut såväl standardrapporter, skräddarsydda rapporter och realtids-dashboard för viss information. Det finns möjlighet att sätta upp mallar med olika typer av statistik med automatiserade utskick med mera.
Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Vår plattform är byggd för att våra partners skall kunna erbjuda sina kunder telefonitjänster på ett effektivt och lönsamt sätt. En partner kan självständigt hantera sina molnväxlar och tillsammans med ett automatiserat licensförfarande minimerar vi administration per molnväxel. Wx3 är ett specialistbolag med kunskap och erfarenhet att leverera såväl enkla växeltjänster till specialanpassade kommunikationslösningar med tal, text och video till specifika branscher eller bolag.