Microsoft lanserar egen kontaktcenter-plattform i molnet

kontaktcenter Telefonikanal byggs in i Dynamics 365 Customer Service.

Microsoft lanserar egen kontaktcenter-plattform i molnet

I veckan har Microsoft hållit sin stora utvecklarkonferens Ignite. En av de många nyheter som presenterades är att Microsoft lägger till en telefonikanal i Dynamics 365 Customer Service. Det innebär att man nu erbjuder en komplett kontaktcenter-plattform i molnet och börjar tävla med jättar som Genesys, Talkdesk, Puzzel och Nice.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Microsofts styrka är att Azure-plattformen och Microsoft Teams redan används av många företag och organisationer över hela världen.

Komplett bild av kundresan

Plattformen ger agenterna en 360-graders vy av kunden i alla kanaler och en komplett bild av kundresan. Det innebär att kunderna inte behöver upprepa information flera gånger i kontakten med kundservice. Transkribering i realtid innebär att agenterna inte behöver mata in anteckningar manuellt.

Andra funktioner är ärendestyrning med hjälp av artificiell intelligens för att se till att agenter med rätt kunskap kan besvara kundernas frågor och intelligenta botar som kan användas både i röstkanaler och chattkanaler.

Integration med Microsoft Teams

Integrationen med Microsoft Teams ska underlätta samarbetet mellan agenter i kontaktcentret men även med experter som befinner sig på andra platser i organisationen.

Microsoft påpekar att man även fortsättningsvis kommer samarbeta med andra kontaktcenterleverantörer som vill skapa integrationer med Teams och Dynamics 365 och nämner särskilt teknikpartner som Five9, Genesys, Nice, Solgari, Tenfold och Vonage.

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.