Mingla Mobil inriktar sig mot både privatpersoner och företag. Mobiloperatören erbjuder telefoni och bredbandstjänster – och 2015 blev det 4G-nät som Mingla använder utsett till Sveriges bästa.
Nu har Mingla Mobil valt ServIT som leverantör för sin kundtjänst. Via ServIT eHelpdesk sköter de kundkontakter för telefon, e-post och Facebook. Med detta får Mingla ett verktyg som ger kontroll på verksamheten och en lösning där man kan fortsätta att utvecklas och växa.
”Underlättar arbetet i vår support”
– Med ServIT eHelpdesk har vi fått en prisvärd och flexibel lösning som underlättar arbetet i vår support, säger Robert Sterner, controller på Mingla Mobil
ServIT AB levererar lösningar och system inom ContactCenter och kundtjänst – och Conny Thimrén, produktansvarig på ServIT, är nöjd med det nya samarbetet.
– Vi är mycket glada att ha fått Mingla som kund och vi ser framemot att samarbete med dem för att utveckla deras kundtjänst och vår produkt, säger han.