Håll dig uppdaterad med vårt kostnadsfria nyhetsbrev

Varje vecka får du en sammanfattning av de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Registrera dig

Mobilt i fokus för Tradedoubler

En ny kampanj från Tradedoubler ska göra det lättare för kunderna att identifiera och utnyttja möjligheterna på mobila plattformar.

Mobilt i fokus för Tradedoubler

Tradedoubler som fokuserar på prestationsbaserad marknadsföring vill med en ny kampanj göra det enklare för kunderna att hitta och dra nytta av de möjligheter som finns inom e-handel och m-handel (onlinehandel på mobila plattformar). I samband med kampanjen uppdaterar företaget både sin varumärkesidentitet och sin hemsida.

E-handeln i Europa beräknas enligt Tradedoubler växa med drygt 16 procent under 2012 och når då 2125 miljarder svenska kronor, motsvarande en sjundedel av all handel på de mest utvecklade marknaderna i Europa.

Sociala medier lyfter m-handeln

Ökad användning av sociala och mobila tjänster gör den mobila plattformen allt viktigare för att bestämma sig inför ett köp. Det gör att m-handeln är på stark frammarsch och den väntas under de kommande fem åren öka med 40 procent. Enligt Tradedoublers koncernchef Urban Gillström pekar trenden kraftigt uppåt.

– Det är en hisnande utveckling. Vår mobiltrafik genererar redan över två miljoner köp i månaden för våra kunder. Varken annonsörer eller publishers har råd att ignorera en sådan möjlighet, säger Urban Gillström.

Urban Gillström är för övrigt är en av talarna på dagens Nolldistans-konferens som anordnas av Telekom idag.

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Skickar begäran
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter