Mobilt i fokus för Tradedoubler

En ny kampanj från Tradedoubler ska göra det lättare för kunderna att identifiera och utnyttja möjligheterna på mobila plattformar.

Mobilt i fokus för Tradedoubler

Tradedoubler som fokuserar på prestationsbaserad marknadsföring vill med en ny kampanj göra det enklare för kunderna att hitta och dra nytta av de möjligheter som finns inom e-handel och m-handel (onlinehandel på mobila plattformar). I samband med kampanjen uppdaterar företaget både sin varumärkesidentitet och sin hemsida.

E-handeln i Europa beräknas enligt Tradedoubler växa med drygt 16 procent under 2012 och når då 2125 miljarder svenska kronor, motsvarande en sjundedel av all handel på de mest utvecklade marknaderna i Europa.

Sociala medier lyfter m-handeln

Ökad användning av sociala och mobila tjänster gör den mobila plattformen allt viktigare för att bestämma sig inför ett köp. Det gör att m-handeln är på stark frammarsch och den väntas under de kommande fem åren öka med 40 procent. Enligt Tradedoublers koncernchef Urban Gillström pekar trenden kraftigt uppåt.

– Det är en hisnande utveckling. Vår mobiltrafik genererar redan över två miljoner köp i månaden för våra kunder. Varken annonsörer eller publishers har råd att ignorera en sådan möjlighet, säger Urban Gillström.

Urban Gillström är för övrigt är en av talarna på dagens Nolldistans-konferens som anordnas av Telekom idag.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.