
Tradedoubler som fokuserar på prestationsbaserad marknadsföring vill med en ny kampanj göra det enklare för kunderna att hitta och dra nytta av de möjligheter som finns inom e-handel och m-handel (onlinehandel på mobila plattformar). I samband med kampanjen uppdaterar företaget både sin varumärkesidentitet och sin hemsida.
E-handeln i Europa beräknas enligt Tradedoubler växa med drygt 16 procent under 2012 och når då 2125 miljarder svenska kronor, motsvarande en sjundedel av all handel på de mest utvecklade marknaderna i Europa.
Sociala medier lyfter m-handeln
Ökad användning av sociala och mobila tjänster gör den mobila plattformen allt viktigare för att bestämma sig inför ett köp. Det gör att m-handeln är på stark frammarsch och den väntas under de kommande fem åren öka med 40 procent. Enligt Tradedoublers koncernchef Urban Gillström pekar trenden kraftigt uppåt.
– Det är en hisnande utveckling. Vår mobiltrafik genererar redan över två miljoner köp i månaden för våra kunder. Varken annonsörer eller publishers har råd att ignorera en sådan möjlighet, säger Urban Gillström.
Urban Gillström är för övrigt är en av talarna på dagens Nolldistans-konferens som anordnas av Telekom idag.