1. På vilken teknik bygger er plattform?
Molnväxelguiden 2024: VoiceGO – Firstcom Europe
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Asterisk. Normalt hostas lösningen alltid i molnet via våra serverhallar i Sverige men det är även möjligt att hosta enligt kunds önskemål.
2. Hur många anknytningar har er största kund?
1300.
3. Hur många anknytningar har er minsta kund?
1.
4. Största fördelen med er växel?
Idag har VoiceGo flertalet unika funktioner som inte återfinns i andra lösningar på marknaden speciellt för mobilanvändare med den unika mobilappen tillsammans med värdeadderande funktioner där kundens nytta sätts i fokus. VoiceGo är helt operatörsoberoende inklusive lokal support för slutanvändarna, VoiceGo säljs genom cirka 60 partners runt om i Norden.
5. Beskriv en nackdel med er molnväxel?
Nya slutkundsportaler utvecklas för att underlätta hanteringen för slutkundernas egna IT/telefoniavdelning.
6. Vilka marknader finns er molnväxel på?
Levereras i Norden, Tyskland, Spanien och UK men kunder finns över hela världen.
7. Passar för?
När det kommer till vertikaler är VoiceGo en komplett lösning som passar alla typer av kunder. Kunder som enbart är mobila, kombination av softphones med kontor på flera geografiska platser men även kunder med krav på fysiska telefoner som retail och industrier med behov av multidectlösningar.
8. Operatörsmöjligheter?
VoiceGo är helt operatörsoberoende. Dessutom går det med fördel att ansluta privata mobilabonnemang i lösningen och samtidigt ge användarna full växelfunktionalitet precis som vilken användare som helst i lösningen.
9. Tre viktigaste funktionerna?
Mobil anknytning med de unika funktionerna i mobilappen. Ärendehantering/kundtjänst via vår unika ärendekö. Förutom telefoni, video och chatt kan VoiceGo besvara och hantera samtal vid toppar eller låta växeln vara öppen dygnet runt. Rätt avdelning eller användare får sedan full information kring ärendet direkt via pushnotis i mobilapp, softphone eller via mail/ärendesystem där man tydligt och överskådligt ser status på ärendet samt vem som hanterar det. Passar utmärkt på alla marknader och vertikaler.
10. Grundfunktioner?
Admingränssnitt
Hänvisningssystem
IVR
Mobilanknytning
Telefoniststöd
Koppling till kontaktcenter-lösning
Kösystem
Röstbrevlåda
Microsoft integrationer (AD, SSO, Azure Exchange, Outlook)
Statistik och rapportering
11. Beskriv hur ni kopplar er lösning till Microsoft Teams?
Med vår unika Teamsintegration ges användaren full access till sin softphone direkt inne i Teams med 100 procent full växelfunktionalitet. Användaren kan hantera sig själv samt administrera hela växeln precis som vilken annan användare eller administratör som helst i lösningen men nu direkt i Teams. Ytterligare en unik funktion är att det fungerar för alla användare oavsett om de använder softphone, bordstelefon eller endast mobil.
12. Admin av IVR-lösning?
Svar: Den flexibla IVR/Menyvalet är uppbyggt på ett grafiskt sätt så att alla skall kunna hantera detta på egen hand. Via den grafiska vyn kan användaren enkelt och överskådligt skapa nya eller tillfälliga regler, ändra knappval, hantera öppettider med mer.
13. Admin av kösystem?
Svar: Hantering av köer sker i realtid antingen via admingränssnitt men vanligtvis direkt i mobilapp eller softphone. Hantering av flöden, inspelning av ljudfiler eller exempelvis ändrascheman görs fördelaktigt direkt från softphone.
14. Lösning för statistik?
Svar: Vår egna statistiklösning erbjuder en god översikt genom ett flertal standardrapporter men även där användaren själv kan skapa egna rapporter via rapportvyn direkt i softphone eller via webben.