Myapps, powered by Innovaphone från Innovaphone – molnväxelguiden 2022

Myapps, powered by Innovaphone från Innovaphone  – molnväxelguiden 2022

På vilken teknik bygger er plattform: Vi tillhandhåller grundplattformen som är egenutvecklad av oss i Tyskland. Ovanpå denna redan »state of the art« plattform utvecklar våra teknologipartner egna skräddarsydda appar utifrån verkligt behov.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: Över 5000 anknytningar.

Er minsta kund: 1-10 anknytningar.

Den största fördelen med er molnväxel: En öppen, flexibel, skalbar, säker och leverantörsoberoende hybridplattform bortom alla klassiska UC-plattformar. »En arbetsyta för alla appar« och funktioner med en startuptid på mindre än 10 minuter oavsett enhet.

En nackdel med er molnväxel: Relativt okänd på svenska marknaden.

Hostas: Privat, Publikt, Hybrid eller på plats är kunden val.

Marknad: Globalt.

Passar för: Medelstora företag, Stora företag.

Operatörsmöjligheter: Operatörsoberoende, stöder de flesta oavsett land.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Telefonist-stöd, Annan samarbetsplattforms-koppling till telefoni och tillgänglighet och stabilitet.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt,
  • Hänvisningssystem,
  • IVR,
  • Mobil anknytning,
  • Telefonist-stöd,
  • Koppling till kontaktcenter-lösning,
  • Kö-system,
  • Röstbrevlåda,
  • Microsoft Teams-telefoni,
  • Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
  • Integration med AD,
  • Statistik om telefoni.

Funktioner angivna av leverantör: Komplett portfölj med egna fasta, dect- och wifi-telefoner, analog FXS/FXO och ISDN interface/gateways, Videokonferens, chatt, Samtalsinspelning (transparent eller manuellt), Statistik Kö Monitor, Telefonist arbetsplats med mera. 

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Via direct routing och/eller integrerad klient med anpassad app.

Admin av IVR-lösning: I Myapps “anywhere workplace”som administratör eller på användarnivå administreras via funktionsappar.

Admin av kö-system: I Myapps “anywhere workplace”som administratör eller på användarnivå administreras via funktionsappar.

Lösning för statistik: I Myapps ”anywhere workplace”, kan man enkelt starta samtalsrapporterings-applikationen.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Flexibel betalningsmodell: Köp, hyr (abonnemang) eller mix, vilket inkluderar även viss hårdvara. Resursbesparande, mycket låg energiförbrukning oavsett placering.

Se hela undersökningen här:

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.