Dect integration
I Business Connect 4.1 kan upp till 750 datoranvändare samtidigt använda presence och röstsamtal och mjukvaran stödjer 150 agenter i kontaktcentret. 16 telefonister kan var för sig ha kontroll över 4 000 anknytningar varav 2 000 anställda kan betjänas samtidigt.
För Business Connect 4.1 behövs en enda server, medan användarna har tillgång till systemet från sin dator eller telefon, mobile eller dect. Integration med NEC:s ip-dect ska ge realtidsnärvaro och katalogtjänster i dessa terminaler.
Version 4.1 av Business Connect ska göra dessa funktioner möjliga över alla bolagets kommunikations plattformar inklusive nyligen lanserade Univerge SV8100 och SV8300.
Litet hot på uc-marknaden
Current Analysis är ganska positiva till Business Connect 4.1 eftersom det gör företaget mer konkurrenskraftiga i inom integrerad kommunikation och kontaktcenter lösningar. De allmänna applikationerna ger också NEC Philips konkurrenskraftig lösning som kan användas mot konkurrenter i bud inom sina egna pbx-konton.
Men tack vare att man bara riktar lösningen mot sina egna växelkunder, utgör den bara ett litet hot på marknaden i stort där konkurrenter inom röstkommunikation är fast förankrade.