Det är knappt sex år sedan Nice lanserade sin molnbaserade kontaktcenterplattform Cxone och nu berättar man att plattformen används av över en miljon agenter och kontaktcenterchefer.
Milstolpe för Nice Cxone – används av en miljon agenter
kontaktcenter Den molnbaserade kontaktcenterplattformen ska integreras med språkmodellen ChatGPT.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
– Vi är stolta över att rapportera denna betydande milstolpe samtidigt som vi fortsätter att leverera starka resultat och bibehåller vår marknadsledande position, säger Barak Eilam, vd på Nice i ett uttalande.
Barak Eilam ser stora möjligheter för fortsatt tillväxt i molnet. Han ser en accelererande efterfrågan på kompletta kontaktcenterlösningar och att artificiell intelligens får en allt mer framträdande roll.
I januari berättade Nice att ChatGPT från Open AI kommer att integreras med företagets kontaktcenterplattform. Språkmodellen som ChatGPT är baserad på ska bidra till att chattbotar och andra självservicelösningar uttrycker sig mer mänskligt.