Milstolpe för Nice Cxone – används av en miljon agenter

kontaktcenter Den molnbaserade kontaktcenterplattformen ska integreras med språkmodellen ChatGPT.

Milstolpe för Nice Cxone – används av en miljon agenter

Det är knappt sex år sedan Nice lanserade sin molnbaserade kontaktcenterplattform Cxone och nu berättar man att plattformen används av över en miljon agenter och kontaktcenterchefer.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

– Vi är stolta över att rapportera denna betydande milstolpe samtidigt som vi fortsätter att leverera starka resultat och bibehåller vår marknadsledande position, säger Barak Eilam, vd på Nice i ett uttalande.

Barak Eilam ser stora möjligheter för fortsatt tillväxt i molnet. Han ser en accelererande efterfrågan på kompletta kontaktcenterlösningar och att artificiell intelligens får en allt mer framträdande roll.

I januari berättade Nice att ChatGPT från Open AI kommer att integreras med företagets kontaktcenterplattform. Språkmodellen som ChatGPT är baserad på ska bidra till att chattbotar och andra självservicelösningar uttrycker sig mer mänskligt.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.