Nolldistans slog besöksrekord

Tredje upplagan av Telekom idags konferens Nolldistans lockade fler deltagare än någonsin.
– Jag tycker att det visar att det verkligen finns ett behov av ett koncentrerat arrangemang kring kommunikationsfrågorna, säger chefredaktör Stefan Eriksson.

Nolldistans slog besöksrekord

Närmare 200 personer var under fredagen samlade på Bonnier Conference Center i Stockholm för att delta i Nolldistans version tre. Arrangemanget har därmed växt stadigt sedan den första upplagan förra hösten.

Konferensprogrammet för dagen innehöll programpunkter om allt från hur man får kontroll på alla nya mobila enheter till hur kommunikationsfrågorna kan bli affärsdrivande.

– Just förmiddagens block kring mobilitet är det många som varit extra nöjda med. Inte minst frågorna kring device management väckte ett stort intresse, det kan vi se i de utvärderingssvar som vi hunnit få in, berättar Stefan Eriksson, som förutom att vara projektledare också agerade moderator under dagen.

Engagerade deltagare

Att deltagarna var nöjda visar inte minst det faktum att 99 procent av de som svarat på utvärderingen kan tänka sig att komma igen nästa år.

– Ur mitt perspektiv är det väldigt roligt att deltagarna är så engagerade och bidrar till att det blir en riktigt bra dag. Det märks också att många tar chansen att utbyta erfarenheter när man nu har möjlighet att träffa både andra användare och branschfolk, säger Stefan Eriksson.

Nolldistans kommer igen

Den goda stämningen ger förstås mersmak och planeringsarbetet är redan igång för att kunna genomföra version fyra av Nolldistans i vår.

– Datumet är bokat, det blir den 23 maj. Innehållet jobbar vi för fullt med och vi får se om vi kommer att skruva lite grand på konceptet för att få in några nya typer av inslag. Men mer information om det får vi återkomma med inom kort, säger Stefan Eriksson.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.