Håll dig uppdaterad med vårt kostnadsfria nyhetsbrev

Varje vecka får du en sammanfattning av de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Registrera dig

Nu blir Com Hem och Tele2 till ett

Branschen Från och med nu upphör Com Hem och assimileras in under Tele2. Det innebär att 1,7 miljoner hushåll nu sorteras in i den stora Tele2-familjen.

Nu blir Com Hem och Tele2 till ett

Under hösten 2018 blev det klart med sammanslagningen av Tele2 och Com Hem. En fusion som inte bara innebar att det skapades ett större bolag – resultatet blev en helserviceleverantör som utöver att vara storspelare inom bredband och underhållning även är Sveriges näst största telekomoperatör. Men under de år som man lagt det interna pusslet för att få ihop organisationen har de båda företagen opererat under separat flagg. Men nu är det alltså Tele2 som gäller framöver.

– Det här är en strategisk förändring som vi planerat för i flera år. Det är ett stort och viktigt steg, men är samtidigt bara början på resan vi gör tillsammans. Framöver kommer vi kunna erbjuda nya kombinationer av uppkoppling och underhållning, samtidigt som kundresan förenklas allt mer i takt med att vi blir effektivare. Med ett premiumvarumärke istället för två kan vi till exempel minska antalet interna system och samtidigt lära känna våra kunders behov bättre. Jag är övertygad om att detta kommer leda till både fler och nöjdare kunder, säger Kjell Johnsen, koncern-vd på Tele2.

Vill ge kunder en enklare upplevelse

Tele2 menar att de nu samlar landets största utbud av underhållning på samma ställe som man även erbjuder operatörstjänster och bredband. Och att man alltså kan få allt i ett och samma paket.

– Tillsammans blir vi obegränsade. Vi kommer kunna erbjuda helt nya kombinationer av tjänster och ge kunder som samlar sina tjänster hos oss både förmåner och bättre erbjudanden. Redan idag har vi hundratusentals kunder som har förmåner som dubbel mobildata eller dubbel bredbandshastighet eftersom de samlar sina tjänster hos oss. Med en hemsida, en samlad kundservice och en butikskedja blir vi dessutom tydligare och kan ge kunderna en enklare upplevelse, säger Samuel Skott, kommersiell chef på Tele2.

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation.
Just nu begränsat erbjudande!