Ny chef för kundservice på Tre

Charlotta Lindahl har anställts som direktör för kundservice och lojalitet på mobiloperatören Tre.

Ny chef för kundservice på Tre

Charlotta Lindahl kommer närmast från en tjänst som chef för försäljning och marknadsföring på EF Education. Tidigare har hon varit först Sverige- och sedan Nordisk chef på samma företag och innan dess callcenterchef på Transcom. Hon har också varit ”luma” på Kinnevik och har examen från Handelshögskolan i Stockholm. Nu tillträder hon som direktör för kundservice och lojalitet på Tre och kommer att ingå i ledningsgruppen.

– Vi är väldigt stolta över att Charlotta kommer till oss. Vår kundservice har utvecklats fantastiskt bra de senaste tre åren och det är en utmaning att ta den till ännu högre nivåer, men jag är övertygad om att hon är rätt person att göra detta, säger Peder Ramel, koncernchef på Tre Skandinavien.

Charlotta Lindahl kommer att tillträda tjänsten på Tre den 10 augusti . Hon efterträder Thomas Wandahl som gått till nya uppgifter utanför Tre.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.