De olika kundserviceplattformarna på marknaden verkar stå på kö för att presentera nya funktioner som baseras på generativ artificiell intelligens. Nu har turen kommit till Kundo, som säger sig ha tagit fram ai-verktyg som är anpassade för Norden och som bygger på verkliga behov snarare än spekulation och hajp.
Nya funktioner i Kundo bygger på generativ ai
kontaktcenter Compliance och nordiska språk i fokus när det svenska kundserviceföretaget presenterar nya ai-verktyg.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Enligt Kundo är ai framtiden för kundservice, eftersom tekniken gör det möjligt att leverera konsekventa och kvalitativa svar även om verksamheten snabbt växer och antalet kundärenden ökar.
Företaget betonar att man, till skillnad från en del andra verktyg, är ett nordiskt företag och att man därför kan hantera nordiska språk bättre. Det innebär också att verktygen är framtagna för att leva upp till kraven i EU:s dataskyddsförordning GDPR – Kundo garanterar att data aldrig lämnar EU och att man har färdiga avtal gällande databehandling på plats.
Två specifika funktioner som Kundo nu berättar om är Smart suggestions och Smart replies. Företagets strategi är att ai-tekniken ska fungera som en assistent till de mänskliga kundservicemedarbetarna och leverera olika förslag på åtgärder. Målet är att ai ska stärka och förbättra människans förmågor snarare än att ersätta dem helt.
Smart suggestions är en funktion som analyserar e-postmeddelanden och automatiskt letar upp den mest lämpliga guiden i Kundos kunskapsbank. Den kan blixtsnabbt leta igenom tusentals guider och hanterar alla upptänkliga språk.
Smart replies kan användas för att skapa ett personligt svar på inkommande e-postmeddelanden. Medarbetaren har hela tiden full kontroll över hur innehållet ska utformas i detalj men tekniken ska kunna halvera den tid det brukar ta att svara på ett e-postmeddelande.