Fler tjänster på gång
Företaget kommer även rulla ut fler molnlösningar den kommande tiden. Dessa tjänster förenklar hanteringen av ljudsystemets livscykel genom att använda molnet för att hämta data och analyser. Detta innebär att det blir möjligt att hantera, övervaka och mäta ljudsystemets ökade komplexitet i organisationer.
– Medarbetarna löser problem tillsammans mer än någonsin tidigare genom att ansluta från möteslokaler i alla storlekar över hela världen. Efterhand som innovationen inom mötesteknologi accelererar så gör även komplexiteten detsamma. Polycom erbjuder kunderna unika, informativa och handlingsbara data som gör det möjligt för IT-experter att förstå möteslokalernas värde och ta smarta tekniska beslut som skapar spännande, produktiva och roliga mötesupplevelser för företagets anställda, säger Mary McDowell, vd för Polycom.
Smidigt – även med 50 000 telefoner
För företagskunder kommer PDMS innebära att it-avdelningen enkelt och smidigt kan hantera all ljudutrustning, inklusive skrivbords- och konferensrumstelefoner genom molnet. Detta oavsett om det är fem eller 50 000 enheter.
För serviceleverantörer släpps en annan version av PDMS under tredje kvartalet. Där går det att integrera hantering och analys i kundportalupplevelsen. Detta gör att man på ett bättre sätt ska kunna förutse och avhjälpa problem.
Mot slutet av året räknar Polycom med att komplettera sitt utbud med stöd för videokonferensapparater.