Operatörer satsar på mobil annonsering

Tele2, Telia, Telenor och Tre inleder ett helt nytt samarbete för att öka tillväxten av mobil marknadsföring i Sverige. Enligt Institutet för Reklam- och Mediestatistik (IRM) är mobil marknadsföring den snabbast växande mediekanalen och uppskattas idag endast ha nått en bråkdel av sin fulla potential.

Samarbetet innebär att operatörerna nu gemensamt erbjuder annonsplats på sina mobila portaler. Syftet är att göra det enkelt för annonsörerna att optimera mobila kampanjer för att öka kännedomen om sina varumärken och erbjudanden.

– Nu tar vi ett gemensamt grepp om framtiden för mobil marknadsföring och tar det till sin yttersta potential. Genom en enda kontaktyta får annonsörer direktkontakt med cirka två miljoner mobilkunder, en ständigt ökande siffra, säger Niclas Palmstierna, vd Tele2 Sverige.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.