Fler bolag inser värdet av en digital betalprocess

Sponsrat av Billogram Även om skiftet till digitala möten är det tydligaste exemplet på digital omställning i samband med covid-19, så har nu både förändringsbenägenheten och utvecklingstakten hos telekom- och bredbandsbolag också fått ny kraft. Här tittar vi närmare på ett av bevisen på detta.

Fler bolag inser värdet av en digital betalprocess

Ett företag som erfarit den nyfunna utvecklingsviljan är Billogram, som under året sett en tillströmning av nya kunder och intressenter som valt att se över bytet till en digital fakturalösning. Ett byte som ofta görs i syfte att möjliggöra effektiv kundkommunikation och automatisera interna processer.

Hos Billogram har man under lång tid varit drivande i denna utveckling, men det är först nu man upplever att förändringen börjat ske i expressfart. Detta kan troligen relateras till att bytet ofta är ett av få digitaliseringsprojekt som i regel genomförs på 1-3 månader och därmed snabbt kan bidra till minskade kostnader, ökade intäkter och reducerad churn.

Att dessa resultat prioriteras i dessa tider är inte överraskande, däremot skvallrar tillvägagångssättet – att se potentialen i att byta en föråldrad fakturalösning – om en efterlängtad digital mognad hos bolagen och en utbredd tillit till nya digitala tjänsteföretag.

Detta välkomnas förstås varmt av Billogram som även konstaterat att flera nytillkomna företag valt tjänsten efter rekommendationer från existerande kunder. Så var även fallet när Ownit valde samma betallösning som Vimla. Glädjande är också att detta bidragit till att flera större aktörer nu valt att genomföra bytet och vilka det rör sig om kommer att bli tydligt under hösten.

Bland företag som redan digitaliserat sin fakturahantering och själva upplevt effekterna av ett byte, förvånas man över att förändringstakten går relativt långsamt i resten av branschen. Särskilt som ett byte till en mer modern faktureringslösning i regel är kostnadsneutralt.

Även om det nu återstår att se hur framtiden utvecklar sig när det kommer till kontorsarbete och återöppning av samhället, så står det redan klart och att digitaliseringstakten kommer fortsätta att accelerera inom bredband- och telekombranschen. Likväl kommer bytet till en mer digital fakturalösning fortsätta vara ett av de mest effektiva projekten att driva igenom, när målen är snabba effektiviseringsvinster och ökad kundnöjdhet.

För Billogram väntar en spännande tid där bolaget ska fortsätta växa på alla fronter, samtidigt som en rad nya kunder kommer implementeras.

Vänligen kontakta: sales@billogram.com för en bättre förståelse kring vilka effekter ni kan vänta er med en digital plattform för fakturering och betalningar.

Kontoret

Samarbete

Kontaktcenter

Platsannonser

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Skickar begäran
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter