AI har snabbt blivit en kritisk konkurrensfördel inom kundservice. Genom att ständigt utveckla sina lösningar har telekombolaget Customer First etablerat sig som en ledande aktör på området. Customer First hjälper vd:ar och IT-chefer att både framtidssäkra sina datalagringslösningar och optimera automatiserade kundtjänstprocesser.
Skräddarsydd säkerhet med Private Cloud
Customer First var först i landet med att integrera Chat GPT i sina system. Idag är AI del av varje aspekt av företagets verksamhet. Deras senaste innovation är Private Cloud – en molntjänst helt anpassad efter kundens behov.
Private Cloud bygger en unik miljö för varje företag där endast kunden har tillgång till den lagrade informationen. Systemet kan installeras på företagets egna servrar, i Customer Firsts serverhall i Sverige (helt utan koppling till andra länder) eller i ett internationellt datacenter. Oavsett val är informationen skyddad i ett privat datamoln med högsta möjliga säkerhetsnivå.
– Vi är just nu i slutfasen av en ISO 27001-certifiering. Det bekräftar att vi erbjuder den högsta standarden inom informationssäkerhet, säger Stefan Friis. Företag kan vara trygga med att all data hanteras i enlighet med gällande lagar och regler.
Lokal support och trygghet
En avgörande faktor för företag är att deras AI-leverantör är tillgänglig och lätt att kommunicera med. Eftersom Customer Firsts största marknad är Sverige talar alla medarbetare svenska. Det garanterar smidig support genom hela processen.
– Hos oss får företag en nära och personlig kontakt med vår support. Vi finns här som en långsiktig partner som stöttar kunderna genom hela AI-resan och vidareutvecklingen av deras kundservice.
AI – nyckeln till effektivare kundservice
Trots den växande användningen av AI är många företag fortfarande osäkra på hur tekniken ska implementeras. Men Stefan Friis betonar de många fördelarna med AI.
– Automatiserade system ökar tillgängligheten, effektiviserar serviceprocesser och förbättrar kundnöjdheten. Kunder får snabbare och mer relevanta svar på sina frågor, vilket är ett stort lyft för många verksamheter.
Det finns också stora vinster för kundserviceagenterna.
– Den mest typiska frågan till kundservice är: Var är min order? Genom att automatisera svaren på rutinfrågor frigör vi tid för medarbetarna att fokusera på mer kvalificerat arbete. Det gör inte bara jobbet roligare, utan också kundservicen till en strategiskt viktig och vinstdrivande del av företaget.
Rustade för framtidens uppgång
De senaste åren har varit utmanande för många företag, med lågkonjunktur och ökade kostnader. Men enligt Stefan Friis är just nu en bra tidpunkt att investera i AI.
– Det är klokt att stärka organisationen och implementera AI-lösningar nu, för att stå redo när ekonomin vänder. Customer First hjälper ditt företag att vara förberett när tillväxten återigen tar fart.
Behöver ditt företag hjälp med att utnyttja AI:s fulla potential och få en konkurrenskraftig kundservice? Hör av dig till oss på Customer First så berättar vi mer! Kontakta oss här.