Inet satsade på en smart plattform för kundservice

Sponsrat av Customer First I takt med att teknikleverantören Inet växte, ökade också behovet av professionell kundservice. Hos Customer First hittade de inte bara en skräddarsydd lösning, utan även en partner som delar deras värderingar.

Inet satsade på en smart plattform för kundservice
Bild: Inet

Inet säljer elektronik, datorer och tillbehör via sin e-handelsplattform och i butikerna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Här kan gamers och teknikentusiaster hitta det mesta för sina specialintressen.

Fokus på kunden

Inet har haft en stadigt uppåtgående trend sedan starten för nästan 25 år sedan. Kundnöjdhet har alltid varit högsta prioritet och en avgörande del av bolagets framgångsrecept. Mattias Shayegh Bergqvist är CCO på Inet och ansvarar för kundupplevelsen.

– Vi arbetar alltid med kunden i centrum. Det motiverar oss att ständigt bli bättre och möta kunden med omtanke, oavsett var den befinner sig i sin köpresa. För oss är kunderna våra vänner och de ska känna förtroende för oss. Vi ser oss själva som rådgivare och inte som säljare.

I takt med att Inet växt har behovet av bättre anpassade system för kundservice ökat. Företaget behövde också knyta samman kundens olika kontaktvägar och kunna koppla på fler eftersom. Samtidigt ville de se över hur serviceagenternas arbetsflöden kunde bli effektivare.

– Därför inledde vi en dialog med Customer First och såg att de kunde erbjuda ett mycket kompetent och flexibelt system för ärendehantering. Dessutom stämde deras kundfokuserade arbetssätt väl överens med hur vi själva jobbar. 

Ettusen ärenden
Sedan våren 2024 utvecklar och förbättrar Inet sina system i nära dialog med experterna på Customer First. Kundserviceplattformen innehåller smarta funktioner för uppföljning, återkoppling och bevakning. AI-funktioner kopplade till Inets egen databas ger svarsförslag på återkommande förfrågningar. Kundhistoriken finns dokumenterad i en användarvänlig vy så att medarbetarna slipper börja från noll i varje ärende.

Mattias Shayegh Bergqvist CCO Inet
Foto: Inet

I nuläget hanterar Inets kundsupport omkring ettusen ärenden dagligen. För kundserviceagenterna har samarbetet med Customer First gjort arbetet både smidigare och roligare.

– Nu kan mina kollegor göra mer av vad de är allra bäst på: Att hjälpa kunderna till så bra köp som möjligt, med engagemang och personlig service.

Passion för kundnöjdhet
Arbetet med att hitta de bästa och mest kundanpassade lösningarna fortsätter, med utgångspunkt i Inets verksamhet. Mattias Shayegh Bergqvist har mycket gott att säga om Customer First.

– Vi delar samma värderingar. Precis som vi är de ett gäng teknikspecialister med stor passion för kundnöjdhet, personligt bemötande och omsorg om minsta detalj. Vi hade kunnat välja någon av de större, multinationella leverantörerna. Men med Customer First känner vi oss inte bara som en användare i mängden. De finns där när vi behöver dem och anpassar lösningarna efter våra behov.

Behöver ditt företag hjälp att få en konkurrenskraftig kundservice? Hör av dig till oss på Customer First så berättar vi mer! https://www.customerfirst.se/contact

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.