När fler och fler företag flyttat verksamheten in i Microsoft Teams skapades nya förutsättningar men även nya utmaningar. Samarbete på distans möjliggörs, men telefonin glöms ofta borta.
Varför?
Det kan upplevas som krångligt.
Flera leverantörer har skapat fiffiga integrationer som låter företag svara på samtal och helt eller delvis hantera företagsväxel inne i Microsoft Teams.
So far so good.
Riskerar att fastna i licensträsket
Det har skrivits spaltmeter om ämnet och Teams närvaro i upphandlingar är nog här för att stanna, men hur många SME-bolag nyttjar faktiskt möjligheten?
För det kan faktiskt vara lite krångligt…
Utöver Teams-licensen, som ingår i Microsoft 365-licensen, krävs ofta en kombination av Microsoft Business Voice tillsammans med:
- Office Business Basic, standard eller premium
- Office 365 E1 eller E3
- Office 365 F1
- Office 365 A1, A3
Har du kunskap inom IT och Microsoft är det här ofta inget problem. Jobbar du däremot på ett medelstort bolag utan en IT-ansvarig riskerar du att fastna i licensträsket som kan vara svårnavigerat och kostsamt.
Vad är viktigast?
Vi har frågat runt bland våra kunder för att reda ut vad som är den viktigaste funktionen för dem och den gemensamma nämnaren var att slippa störande telefoner i möten och teams-samtal – på ett enkelt sätt.
Slipp störande telefoner
På lynes har vi gjort det enkelt, vi släppte nyligen vår kostnadsfria integration som möjliggör för oss att hämta och lämna linjestatus mellan vår app och Microsoft Teams.
På så sätt får du en marknadsledande företagsväxel med all funktionalitet ett företag behöver som nu också ser till att du blir upptagen i telefon när du sitter i ett möte eller samtal i Microsoft Teams. Det bästa av allt?
Integrationen kräver inga ytterligare licenser.
Läs mer om integrationen här.