Så skapar du högkvalitativa möten i hybrid form

Sponsrat av Poly Den hybrida möteskulturen är här för att stanna och sätter höga krav på teknisk utrustning. Företagen behöver tillhandahålla utrustning som ger alla medarbetare samma förutsättningar – oavsett var de befinner sig.

Så skapar du högkvalitativa möten i hybrid form

I den hybrida möteskulturen jobbar många på kontoret samtidigt som en stor andel fortfarande jobbar hemifrån. Då behöver utrustningen i konferensrummet dammas av samtidigt som hemmakontoret fortsatt behöver hålla en hög standard. Det går inte längre att förutse var medarbetarna kommer att befinna sig.

Jon Strindlund.

– Det måste vara så enkelt som möjligt med tekniken för medarbetarna, oavsett var de befinner sig. Tidigare kunde medarbetare gå in i konferensrummet dagen innan ett möte för att förbereda utrustningen, men den tiden finns inte längre när allt fler möten blir hybrida, säger Jon Strindlund som är Channel Manager på Poly.

Hybrida möten kommer bli en standard och Jon tror på att möten framöver alltid kommer erbjuda möjligheten att delta digitalt – vi utgår inte längre från att möten sker fysiskt. Det innebär också en utmaning för de medarbetare som kommer fortsätta att jobba hemma eller som är på resande fot. Möteskulturen och utrustningen måste vara så pass bra att de känner sig lika delaktiga som de medarbetare som är på plats fysiskt. Med rätt utrustning får alla medarbetare samma förutsättningar, oavsett var de befinner sig. För att säkerställa att medarbetarna får utrustning som passar deras behov så har Poly tagit fram ett antal personlighetstyper som hjälper er att hitta rätt utrustning till medarbetarna. Jon menar att när medarbetarna är engagerade i valet av utrustning, så använder de också den bättre.

– Personlighetstyperna bygger på intervjuer med ett stolt antal människor och visar att människor har väldigt olika behov. Den tekniska utrustningen blir som ett klädesplagg, det måste vara personligt. Vilken utrustning man behöver beror på vad man jobbar med och hur vardagen ser ut. Som beställare behöver man förstå de olika personlighetstyperna för att kunna göra rätt val, berättar Jon.

Poly hjälper kunder att undersöka medarbetarnas behov med hjälp av ett frågeformulär. Medarbetarna fyller i och utifrån undersökningen så föreslår Poly ett antal alternativ för beställaren, som medarbetarna sedan kan välja mellan. När medarbetarna själv får välja, även om valet sker mellan de alternativ som beställaren tagit fram, så ökar sannolikheten för att utrustningen används.

Vill du veta mer om vilka personlighetstyper som finns på din arbetsplats? Boka ett möte med en av Polys experter här. 

Med skräddarsydd utrustning så får alla samma förutsättningar för att delta på mötet. Det hjälper även möteskulturen att utvecklas eftersom de deltagare som är med digitalt inte längre är en majoritet, men fortfarande är lika viktiga. Möten är en viktig del av verksamheten, se till att mötestiden spenderas klokt med hjälp av utrustning som stöder affären.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde.