Teknik som kan visa hög inkomstpotential

Sponsrat av Wildix ”Amazon-effekten” har i princip fått mellanhanden mellan tillgång och efterfrågan att försvinna. Det är därför inte längre hållbart att vara endast återförsäljare av andras produkter, och den som försöker vara verksam som mellanhand finner sig snart i ett priskrig utan vare sig marginaler eller förtjänster.

Teknik som kan visa hög inkomstpotential

”Tiden är inne!” säger Steve Osler, vd för Wildix, ”Det är som om det bara finns blad kvar allra högst upp på ett träd, och då är det enda som finns kvar att göra att sträcka på nacken och utvecklas till något annat – för att nå bladen och för att överleva. Men vi är inte giraffer, och systemintegratörer står inför en transformering som både är snabbare och mindre smärtsam. Det är som när någon äntligen upptäckte att det var mycket lättare att flytta saker om man kunde rulla dem – och så uppfann de hjulet. Sedan dess har livet blivit berikat med fler möjligheter, inte sant?”

Genom att utveckla det första webbaserade VoIP PBX UC&C-systemet har Wildix sedan 2005 hjälpt företag med mellan 50 och 1000 användare att utveckla sin verksamhet med UC&C.

Det första hundraprocentigt säkra, lättanvända och professionella webbaserade UC&C-systemet.

Wildix finns till för företag som vill öka sin produktivitet med ett säkert byggt verktyg, och idag finns Wildix i fler än 130 länder jorden runt och med över en miljon användare.

”Mellanhänderna är våra partners i arbetet mot ett gemensamt mål. Förändring är en möjlighet. Transformering är diversifiering, specialisering ger mer värde till färdigheter. Vem behöver fortfarande mellanhänder i försäljningskanalen? Vi. Men mellanhänderna är inte bara mellanhänder, de är våra partners. Skillnaden är att vi vill göra våra partners till en integral del av det Wildix erbjuder: att förvandla den gamla systemintegratören till en funktionstjänstleverantör (MSP).”

”Vi erbjuder inte en produkt, vi erbjuder en möjlighet att bli del av produkten, nästan som en franchise. Där finns inga vi och dem, där är bara Wildix, helt unika på marknaden.”

”Ingen klient vill egentligen ha ”en PBX”. Det de letar efter är en möjlighet för verksamheten att växa, förbättra de dagliga processerna och att förenkla den dagliga hanteringen. Allt det här är inte bara en enkel PBX. Systemintegratören som blir en funktionstjänstleverantör hjälper slutklienten att utveckla den affärskompetens som krävs för att de ska nå sina mål.”

”De extra tjänsterna är det som skapar värde: utbildning för eftermarknadsstöd. Det är inte längre rimligt att förvänta sig kunna tjäna pengar på att dra sladdar och kränga en produkt. Pengar tjänas med tilläggstjänster som kan tillhandahållas av en funktionstjänstleverantör, och därför behövs utbildning. Man behöver kunna ge assistans och ta hand om klienten även efter det att kontraktet skrivits under. Vi får betalt för att lösa problem, och om vi själva tillsammans med våra partners är duktiga på det så kommer våra partners kunna göra skillnad.”

”De är lika engagerade som vi är. Tvivlar klienten? Våra partners är där. Har klienten några svårigheter? Våra partners är där.”

”Tack vare våra partners är vi mycket mer effektiva. Vi var först med att lägga fokus på det här ytterligare värdet, och vi är övertygade om att vår kanal är en del av vårt värde. Vi är så övertygade om detta att vi har spridit det till USA, över hela Europa och nu också till Asien-Stillahavsregionen.”

Med början hösten 2019 expanderar Wildix till den nordiska marknaden. Vår undersökning av marknaden indikerar också att det i Norden finns behov av en ny och revolutionerande lösning. Wildix erbjuder sina partners högteknologiska produkter som hjälper dem att framgångsrikt ta sig an den lokala marknaden.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter