Unika Teams-integrationen som underlättar telefonin

Sponsrat av Firstcom Europe Med den nya Teams-integrationen för VoiceGo, är det enkelt att använda telefonin direkt i Teams. All växelfunktionalitet finns tillgänglig i Teams och användaren kan dra nytta av integrationen med flera av Microsofts produkter.

Unika Teams-integrationen som underlättar telefonin

Microsoft Teams fortsätter att växa och i januari meddelade Microsoft att Teams har 270 miljoner aktiva användare per månad. Teams används till mer än möten, idag fungerar det som ett intranät på många arbetsplatser. Telefonin används oftast utanför Teams, men med Firstcoms nya unika integration så går det att använda alla växeltjänster via VoiceGo direkt i Teams.

Magnus Cannervall, utvecklingschef på Firstcom Europe.

– Vi ser att allt fler använder Teams och programmet utvecklas. I dagsläget kan man öppna och redigera dokument i Teams och många använder det som ett intranät. Att kunna lyfta in telefonin i Teams förenklar för användaren och enkelhet är ett utav våra ledord, säger Magnus Cannervall, utvecklingschef på Firstcom Europe.

Firstcoms växel VoiceGo erbjuder full integration med Teams och den funktionalitet som finns i VoiceGo går nu att nå direkt i Teams. För användaren är det ingen skillnad mellan att jobba i VoiceGo softphone eller i Teams eftersom hela gränssnittet för VoiceGo är integrerat i Teamsklienten.

Populära funktioner – direkt i Teams

  • Se tydlig status på kollegor och styr din talade hänvisning med profilstyrning
  • Samtalsloggen visar vilka samtal som har besvarats av vem, både på direkt- och gruppnummer
  • Öppna, stäng och schemalägg växeln, grupper, användare eller nummervisning
  • Skicka sms – skapa mallar för utskick och skicka sms med företaget som avsändare
  • Kundtjänst med tidsbokning, ärendehantering och callback

– En funktion som jag uppskattar är profilstyrningen, som gör det möjligt att välja vilket nummer som ska synas under olika tider. Under arbetstid visar växeln mitt vanliga 010-nummer, men när klockan slår fem så visas mitt mobilnummer, säger Magnus.

Eftersom VoiceGo är integrerat med Teams, så går det även att integrera andra Microsoft-produkter. Integrationen med Microsoft Outlook gör att växeln automatiskt styr status till ”upptagen” eller ”i möte” när det inbokade mötet startar. Det är även möjligt att styra vad som händer när användaren sitter i möte. Ska växeln släppa igenom samtal från förskola eller familjen? Det går att styra direkt via Teams och skräddarsy för varje användare.

– Det är smidigt att kunna integrera VoiceGo mot andra av Microsofts tjänster. Det gör att man kan styra växeln utifrån sin kalender med möten, semester och frånvaro. Det är även smidigt att logga in med sitt Microsoftkonto via Single Sign On, säger Magnus.

Den nya integrationen kräver ingen ny installation utan finns tillgänglig direkt i Teams. Den kräver inte heller några nya licenser från Microsoft. För den som vill, så går det även att använda Teams-integrationen från vilken webbläsare som helst.

Vill ni veta mer om Teams-integrationen av VoiceGo? Läs mer eller kontakta Firstcom Europe.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde.