Våra kunder hjälper oss att ligga på topp

Sponsrat av Customer First Customer First erbjuder ett komplett system för kunddialog, allt samlat i en användarvänlig och överskådlig vy. – Vi startade med en vision att modernisera kundresan och det hade inte varit möjligt utan våra kunder, säger vd och grundare Erik Eskilsson. Med hjälp av dem har vi skapat en mycket bättre plattform.

Våra kunder hjälper oss att ligga på topp
Foto: Istock/Commsulting.se

Med över trettio års erfarenhet från branschen tar Customer First fram nya system och designar egna lösningar för att effektivisera vardagen för sina kunder och deras kunder. Plattformen har sitt ursprung i TeleOffice, en techkoncern som utvecklat tjänster inom kommunikation och videoanalys sedan tidigt nittiotal.

– Vår plattform är rik på funktioner och förfinas kontinuerligt, i tät kontakt med våra användare. Sedan starten har vi blivit bättre på enkla gränssnitt samt utvecklat och förbättrat funktioner för att spara, strukturera och återanvända data. På så sätt har kunderna tillgång till rätt information i rätt tid, allt för att kunna skapa en så smidig kundresa som möjligt.

Överblick sparar tid
En lång rad funktioner i plattformen är direkt baserade på önskemål och feedback från användarna. Exempelvis har bolaget skapat en överskådlig wallboard där man kan se alla medarbetare för att säkerställa att rätt bemanning är på plats. En annan efterfrågad funktion är automatisk uppdatering av öppettider.

Överskådlig wallboard.
Bild: Customer First

– Här sparar vårt system en massa tid åt kunderna. Samtidigt kan de vara lugna med att företagets information ändras samtidigt och överensstämmer i alla olika kanaler.

Rapportering i realtid

Andra behovsstyrda funktioner i plattformen är möjligheten att hantera parallella insatser i ett och samma ärende samt ärenderapportering i realtid. I pågående chatt eller samtal kan kundserviceagenten se tidigare historik; vem kunden haft kontakt med, vilka frågor som ställts, vilka problem som blivit lösta och under tiden logga alla nya insatser. Detta möjliggör också analys och förbättringar direkt efter avslutat ärende.

– Med vår plattform kan medarbetaren koordinera de olika uppdragen och kontrollera att de blir utförda i tid, utan att behöva växla mellan olika system och databaser.

Erik Eskilsson vd och grundare.
Foto: Customer First

Med örat mot marken
I nära dialog med sina många användare har Customer First utvecklat en av marknadens mest lättanvända och funktionsrika plattformar för kunddialog.

– För oss handlar allt om att förstå kundernas språk och lyssna av deras behov för att ständigt vässa vårt erbjudande. Våra kunder hjälper oss helt enkelt att ligga på topp.


Vill du också erbjuda en smidig och effektiv kundresa? Kontakta oss på Customer First så berättar vi mer! https://www.customerfirst.se/

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.