Puzzel: ”Affären konfirmerar vår postion på marknaden”

Puzzel har på kort tid kapat hem ett par viktiga affärer. I somras var det Nordic Choice Hotels som valde deras molnbaserade kontactcenterlösning. Och nu står det klart att det norska bolaget även övertygat teknologiföretaget Atea.

Puzzel: ”Affären konfirmerar vår postion på marknaden”

När det gäller Nordic Choice Hotels vann Puzzel upphandlingen för sin skalbara molnlösning samt hur kompetent den var för att hantera den komplexitet som kommer med stora lojalitetsprogram.
– Vi valde en modern molnlösning, som är enkel att integrera med vårt kundlojalitetsprogram, enkel att använda och enkel att administrera. Det är särskilt viktigt för oss att hela lösningen ligger i molnet och att den tekniska lösningen stödjer vårt diversifierade lojalitetsprogram så vi kan ge korrekt personlig service på alla nivåer. Lösningen ska kunna täcka in våra tre sinsemellan helt olika avdelningar som är individuella kundförfrågningar, grupp- och konferensbokningar samt intern support till våra 16 500 medarbetare, kommenterade Kore Johan Andreassen, kundtjänstchef på hotellkedjan när avtalet blev officiellt.

Affären med Nordic Choice Hotels får nu sällskap med en ny storaffär. Avtalet med Atea innebär dels att hela Atea Group implementerar Puzzellösningen i de egna kontaktcentrena i Norden och Baltikum, men även att de väljer Puzzel som partner för kontaktcenterlösningar till sina egna kunder.
– Flexibiliteten i Puzzels lösningar ger enkla möjligheter att integrera med andra leverantörer.  Dessutom finns hela kontaktcentret i molnet. Det var starka skäl till att vi valde att skriva avtal, säger Jan Gisle Ytterdal, produktchef på Atea Norge.

För Puzzel är det här en fjäder i hatten dels i form av att ett stort it-företag väljer kontaktcentret, men även att deras lösningar tack vare det nya partnerskapet ”rinner ner” till Ateas kunder.
– Det nya partnerskapet bidrar till att vi kan erbjuda våra kunder den bästa molnplattformen för kundkontakt. Lösningen är dynamisk, flexibel och oberoende av demografi. Kundcentren kan ligga i vilket land som helst. Den lösning vi valt är flerkanalig och omfattar olika responsmetoder: sociala medier, chatbots, automatiserade tjänster, röst och mejl. Vi gläder oss mycket till partnersamarbetet”, säger Jan Gisle Ytterdal.
– I och med partnerskapet är vi nu gemensamt i full färd med att planera inför lanseringen av erbjudandet till Ateas egna kunder. Affären med Atea konfirmerar Puzzels position på marknaden, säger Gunnar Aasen, marknadschef på Puzzel.

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter
Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!