Puzzel i nytt förvärv: ”innovativ plattform med unika ai-förmågor”

kontaktcenter Danska ai-företaget Supwiz förvärvas av den norska kontaktcenterleverantören.

Puzzel i nytt förvärv: ”innovativ plattform med unika ai-förmågor”

Kontaktcenterleverantörerna fortsätter att rusta sina plattformar med olika slags lösningar som bygger på artificiell intelligens. Norska Puzzel tar nu ett rejält kliv framåt i utvecklingen genom att förvärva det danska företaget Supwiz, som erbjuder en omnikanalsplattform för konversationell ai.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Enligt Puzzel kommer Supwiz plattform att kunna integreras sömlöst i deras egen teknikplattform, samtidigt som den bjuder på flera unika ai-funktioner.

– Med Supwiz kommer vi att erbjuda den senaste och mest spännande ai-teknologin till våra kunder, med starkt fokus på säkerhet och efterlevnad, vilket hjälper dem att automatisera ett stort antal inkommande förfrågningar. Detta hjälper agenter att fokusera på de mest komplexa förfrågningarna, medan kunderna snabbt får de resultat de behöver, säger Frederic Laziou, vd för Puzzel i ett uttalande, och fortsätter:

– Ai har redan visat sig vara transformativt när det gäller att leverera utmärkta kundupplevelser. Som vår egen forskning har visat vill europeiska organisationer ligga i framkant när det gäller att förbättra interaktionen mellan kunder och agenter.

”Specifikt anpassad till behoven hos cx-ledare”

När Puzzel tidigare i år släppte rapporten State of Contact Centres 2024 konstaterade man att drygt 40 procent av europeiska kundservicechefer tror att utvecklingen av ai och maskininlärning kommer att vara tongivande i kundservicebranschen under de kommande två åren.

– Vi har skapat vår konversationella ai-plattform med det övergripande syftet att skapa värde för kunder i branscher som finansiella tjänster, sjukvård, offentlig sektor och detaljhandel. I takt med att intresset för ai fortsätter att växa har vi arbetat på att bygga en banbrytande ai-plattform, specifikt anpassad till behoven hos cx-ledare, vilket gör det möjligt för dem att automatisera och optimera kundservice och support, säger Stephen Alstrup, vd och medgrundare på Supwiz, i ett uttalande.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.