Så sent som i augusti meddelade Puzzel att man förvärvat det danska ai-företaget Supwiz, något som redan resulterat i en uppdatering av kontaktcenterleverantörens egen chattbot.
Nu har man slagit till igen och även denna gång är det ett danskt ai-företag som förvärvas. Capturi är specialiserat på ai-baserad analys av kundinteraktioner och grundades 2019. Företaget har en stark position på marknaden i Norden och uppges ha över 200 kunder.
Enligt Puzzel innebär förvärvet att man kommer att förstärka sitt produktutbud med en omfattande uppsättning ai-drivna verktyg, som gör det möjligt för kontaktcenterchefer att få djupare insikter från kundkonversationer, öka kundnöjdheten och förbättra agenternas prestationer.
– Genom förvärvet av Capturi tar vi ett stort steg framåt i vårt uppdrag att ge företag möjlighet att leverera överlägsen kundservice. Capturis ai-drivna samtalsanalys kompletterar perfekt våra befintliga lösningar och vårt senaste förvärv inom konversations-ai, vilket gör det möjligt för kontaktcenter att få handlingsbara insikter som förbättrar kundnöjdheten och den operativa effektiviteten, samtidigt som värde skapas för deras organisationer, säger Frederic Laziou, vd för Puzzel i ett uttalande.
Enligt ett pressmedelande kommer de anställda på Capturi att integreras i Puzzels verksamhet i samband med förvärvet.