Puzzel vill göra kundtjänsten smartare – förvärvar svenska Vergic

kontaktcenter Tredje förvärvet på lika många år för norska kontaktcenterleverantören.

Puzzel vill göra kundtjänsten smartare – förvärvar svenska Vergic

Kontaktcenterleverantören Puzzel förvärvar svenska Vergic som har tagit fram en populär, plattform för digitala kundupplevelser. Vergic erbjuder bland annat ai-stödda chatt- och samarbetsverktyg, videomöten och leadsgenering och har kunder som Telenor och Försäkringskassan.

Vergics plattform kommer att integreras i Puzzels kontaktcenterplattform i molnet men kommer även fortsättningsvis att erbjudas som en fristående produkt.

Stor förändring i vad kundtjänst betyder

– Idag vet alla organisationer och varumärken att de måste erbjuda digital kundservice. Vi ser nu en stor förändring i vad kundtjänst betyder för människor, både online och offline. Företag som inte erbjuder smarta, digitala kundupplevelser där innovation och automation tillsammans med en hög grad av empati är en del av upplevelsen kommer att halka efter, säger Frederic Laziou, vd på Puzzel i ett pressmeddelande.

Vergic har i dagsläget kontor i Stockholm och Malmö. Puzzel beskriver förvärvet som strategiskt och ”en milstolpe i Puzzels vision att utveckla och driva framtidens smarta kundupplevelser”.

Puzzel har gjort tre förvärv de senaste tre åren. 2019 köpte man Logicalware, som erbjuder ett ärendehanteringssystem, och 2020 förvärvade man wfm-verktyget U-WFM.

Senaste artiklarna

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde.