Därför går Puzzel in på marknaden i Nederländerna

kontaktcenter Kontaktcenterleverantören Puzzel fortsätter sin europeiska expansion och tar klivet in på den nederländska marknaden.

Därför går Puzzel in på marknaden i Nederländerna

Marknaden för kontaktcenterlösningar i molnet växer snabbt och nu tar norska Puzzel klivet in i Nederländerna.

– Vi har ett norskt dna och stark tillväxt i Norden, men för att kunna fortsätta växa måste vi söka oss till nya länder, säger Frederic Laziou som tillträdde som vd på Puzzel i februari i år.

Redan kunder i Nederländerna

Puzzel kommer att etablera ett kontor i Nederländerna och rekrytera lokala medarbetare. Man har redan ett antal kunder som är igång med Puzzels kontaktcenterlösning i landet och kände att tiden var rätt för att etablera sig lokalt.

– Vi ser att många bolag i Nederländerna ligger långt fram i sin digitalisering men har ett behov av förnyad teknik för att kunna leverera bättre tjänster. Vi ser också att marknaden i Nederländerna har stora likheter med den i Norden och att det pågår ett starkt skifte i riktning mot kontaktcenter i molnet.

Varför går ni inte in på den ännu större tyska marknaden?

– Vi hade redan kunder i Nederländerna och fångade möjligheten när den fanns. Det krävs lite mer grundarbete för att ta sig in på de större europeiska marknaderna. Men vi undersöker möjligheterna till förvärv i Tyskland, säger Frederic Laziou.

Puzzel finns i dag i 40 länder, däribland Norge, Sverige och Storbritannien, och har över 1000 kunder. Puzzels kontaktcenterplattform är molnbaserad och tillhör därmed en sektor som är på stark frammarsch. Vi skrev nyligen om att marknaden för kontaktcenter i molnet väntas växa med omkring 16 procent om året fram till 2028.

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation.
Just nu begränsat erbjudande!