Möt kunderna i de kanaler som de vill använda. Det är det optimala målet för kundtjänst. Men många företag upplever att det är inte helt enkelt att öppna upp nya kanaler.
Detta vill Puzzel råda bot på genom att lansera tre nya paket. Förhoppningen är att de ska göra övergången lättare.
Grunden är röstsamtalet, som i de allra flesta fall fortfarande är kärnan och sedan plussas digtala kanaler på. Paketen går under namnen: Engage, Delight och Inspire där det första innehåller röst+ en digital kanal, den andra ger två extra kanaler och i den sistnämnda får man med fyra extra. Och utöver ”på köpet-tanken” så är det även full frihet att välja vilka digitala kanaler man som kontaktcenter vill lägga till.
Kunder ska även kunna ”levla” upp i takt med behov och samtliga erbjuds parallellt med Puzzels designpaket där man kan skräddarsy sin lösning.
– Att etablera dessa paket är vår strategi för att inte bara stödja omvandlingen av kundupplevelsen, utan fortsätta att omvälva branschen på ett sätt som positivt påverkar våra kunder och samarbetspartners. När vi utformade dessa paket frågade vi våra kunder till råds för att bygga vår strategi på information och säkerställa att erbjudandet är kapabelt att lösa verkliga affärsutmaningar, säger Jonathan Allan, marknadschef på Puzzel.