Puzzel placeras högt när analysföretag rankar kontaktcenter

kontaktcenter Norska leverantören rankas högt i Frost & Sullivans kartläggning av 150 kontaktcenterplattformar på marknaden i Europa.

Puzzel placeras högt när analysföretag rankar kontaktcenter

Analysföretaget Frost & Sullivan har tittat närmare på 150 europeiska leverantörer av kontaktcenterlösningar i sin rapport CCaaS Radar 2021. Norska leverantören Puzzel lyfts fram som ledande nordisk leverantör och rankas dessutom högt baserat på företagets innovationsförmåga. Även Telia ACE lyfts fram som en av de mest innovativa leverantörerna.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

– Puzzels placering på Frost Radar 2021 speglar vår starka tillväxt och vårt engagemang i att leverera kontinuerlig innovation till våra kunder. I ett och ett halvt år nu har vi investerad mycket i AI och automatisering för att stötta kontaktcenter som vill erbjuda mer självbetjäning och digital service till sina kunder, säger Frederic Laziou, vd för Puzzel.

– Vi har utvidgat vår omnikanalplattform med nya kanaler och funktioner för att hjälpa agenterna att leverera mer bekvämlighet, empati och personalisering till kunderna. Och vi har utvecklat våra verktyg för analys och bemanningsplanering för att underlätta för cheferna som ska leda nya, hybrida team. Vår kontinuerliga innovation är precis vad verksamheter behöver för att hålla sig à jour, leverera smarta upplevelser och motsvara kundernas moderna förväntningar.

Frost & Sullivan har kartlagt 150 molnbaserade kontaktcenterleverantörer i Europa i sin rapport CCaaS Radar 2021. Leverantörerna bedöms sedan utifrån sin förmåga till innovation och tillväxt.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.