Puzzel och SAS utökar avtalet

Kontaktcenter Ett avtal med plusmeny. Nu har SAS utökat sitt avtal med Puzzel varav den senare ska leverera en ny global kontaktcenterlösning för telefoni.

Puzzel och SAS utökar avtalet
Gunnar Aasen, försäljningsdirektör på Puzzel

Sedan en tid tillbaka har Puzzel haft SAS på sin kundlista. Nu fördjupas samarbetet och kontaktcenterföretaget ska leverera en ny global lösning för telefoni. Denna kommer även integreras med flygbolagets CRM-system vilket gör det enklare för resenärer att komma i kontakt med kundtjänsten och få rätt hjälp.

Telefonilösningen är molnbaserad och helt oberoende av geografi. Den är även en del i SAS arbete för att förenkla livet för sina kunder genom mycket självservice samtidigt som den ska göra kundtjänsten mer personlig.
– För oss är det en viktig affär och vi är extra glada att SAS valde oss i ett utökat samarbete. Våra lösningars förmåga att integrera med många olika system spelar ofta en avgörande roll för våra kunder. Ett stort integrationsprojekt som detta där vår kontaktcenterlösning integreras som en inbäddad version i ett CRM-system är ett bra exempel på det, säger Gunnar Aasen, försäljningsdirektör på Puzzel.

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter
Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!