Puzzel släpper nya produktpaket för digitala kanaler

Kontaktcenter Kontaktcenterleverantören erbjuder uppdaterade produktpaket som anpassats till nya digitala kanaler och de senaste trenderna inom kundservice.

Puzzel släpper nya produktpaket för digitala kanaler

Efter att ha investerat stort i automatisering och artificiell intelligens släpper nu Puzzel två nya produktpaket: Discover och Embrace. Kontaktcenterleverantören berättar att de nya paketeringarna, som får samlingsnamnet Digital first, bland annat erbjuder kunderna ökad flexibilitet och utökade möjligheter till att bygga självservicefunktioner i kontaktcentret.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Puzzels kontaktcenterplattform är helt molnbaserad och tillverkaren har som målsättning att de nya paketen ska medföra en tydlig, varumärkesövergripande strategi för användningen av ai-baserade kundserviceverktyg.

Erbjuder lösningar på vanliga problem

– De nya paketen har skapats med specifika användningsområden i åtanke. Vi vet att organisationer står inför ett antal specifika utmaningar, och våra paket erbjuder lösningar på de vanligaste problemen, säger Alberta Bosco, som är chef över produktmarknadsföringen på Puzzel.

Framförallt har Puzzel nu gjort en uppdelning mellan digitala paket och mer traditionella kontaktcenterpaket, vilket ska underlätta stora organisatoriska förändringar när det kommer till kundservice.

– Vi vet hur svårt det kan vara att uppnå förändring i en organisation. Vi tror att om ledarna får möjlighet att göra en förändring i taget kan de lättare få med sig folk på tåget och göra processen friktionsfri, säger Alberta Bosco.

Inriktade på digitala kanaler

Som namnet antyder är de två Digital First-paketen Discover och Embrace inriktade på digitala kanaler, så som chatt. Enligt Puzzel ska paketen hjälpa företag att leverera proaktiv och personlig självservice samtidigt som ökad automatisering bidrar till att kostnaderna minskar.

Beror er satsning på Digital First på att en del kunder har börjat välja bort telefoni som kontaktkanal?

– Inte alls, vi vill att paketen ska handla mindre om kanalen och mer om att lösa de vanligaste problemen som våra kunder har. Våra kunder värdesätter fortfarande röstkanalen, särskilt vid denna tid då samtalsvolymen är mycket högre än förra året på grund av levnadskostnadskrisen. Fler människor söker trygghet och vill prata med en mänsklig agent, säger Alberta Bosco till Telekom idag.

– Faktum är att vårt paket Resolve är baserat på enbart röst, eftersom vi vet att vissa kontaktcenter bestämmer sig för att fokusera på en kanal och göra det bra. De andra två paketen är fokuserade på att ge mer automatisering för agenten och chefen. Impress inkluderar automatisering för agenter, vad gäller automatiska förslag som tas emot under live-interaktioner och Power inkluderar allt som finns i Impress plus produkter som stödjer kontaktcentercheferna med bemanningsutmaningar och agentprestationer.

Vilka är de största utmaningarna som era kunder ställs inför i dagsläget?

– Våra kunder får ett mycket större antal samtal än någonsin tidigare. Därför planerar de att lägga till mer automatisering eller använder redan mer automatisering i sitt kontaktcenter. De försöker automatisera där det är vettigt men är fortfarande tillgängliga för mänsklig interaktion när kunder behöver empati och tröst. Utmaningen är att hitta rätt balans mellan automatisering och manuella aktiviteter som kräver agenter med mer specialiserad kompetens, förklarar Alberta Bosco.

Puzzel erbjuder även fortsättningsvis tre de paketen Resolve, Impress och Power, som uppdaterats utifrån de krav som dagens kunder ställer. Resolve är alltså det mest grundläggande paketet med fokus på telefonikanalen, medan Impress är en omnikanalsplattform med stöd för ytterligare kanaler. Power, slutligen, har även funktionalitet som kontaktcenterchefen kan dra nytta av, till exempel för wfm, work force management.

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.