Puzzel vill förbättra den digitala köpupplevelsen

kontaktcenter Nya funktionen Digital engagement låter företag knyta kontakt med kunden redan vid första besöket på webbplatsen.

Puzzel vill förbättra den digitala köpupplevelsen

Kontaktcenterleverantören Puzzel ser att 90 procent av kundresorna i dag inleds på nätet. Därför lanserar man nya funktionen Digital engagement som ska göra det enklare att leverera kundservice och skapa försäljningstillfällen så fort en potentiell kund besöker företagets webbplats.

– Puzzel ligger i framkant när det gäller innovationer inom digitala kundupplevelser. Vår nya lösning för digitalt engagemang skiljer sig från allt annat som just nu erbjuds inom området för kontaktcentertjänster. Det gör det möjligt för kontaktcenter att bli “digital first”-center och aktivt öka intäkterna i företagen, säger Thomas Rødseth, teknikchef på Puzzel.

Erbjuds rätt erbjudande vid rätt tidpunkt

Funktionen Digital engagement ger möjligheten att skapa personliga profiler för alla besökare på webbplatsen så att ni direkt kan leverera personlig och proaktiv kundservice. Med hjälp av artificell intelligens erbjuds kunderna rätt erbjudande vid rätt tidpunkt för att höja konverteringsgraden.

Puzzels senaste uppdatering av kontaktcenterplattformen innehåller också andra nyheter, som Visual Media, Voice Bot, Real-time Voice Interaction Analytics och Real-time Reporting Dashboard. Här ges möjligheter att leverera bättre röst- och videoupplevelser till kunderna samtidigt som ledningen i kontaktcentret får en tydlig överblick över prestationerna.

Agenter kan dela sin bildskärm

Puzzel erbjuder redan sedan tidigare funktioner för videomöten, Visual Media, med kunder, där agenter i kontaktcentret kan dela skärmen och hjälpa kunderna att fylla i webbformulär eller genomföra köp. Med hjälp av ett videomöte blir det enkelt för kunderna att förklara olika produktrelaterade problem och placera det i ett sammanhang så att agenten förstår vilken hjälp som kan erbjudas.

Funktionen Voice Bot låter kunderna muntligt uppge vilket ärende de har, i stället för att tvingas navigera i ett IVR-system. Med hjälp av röstigenkänning omvandlas kundens tal till text så att sedan ärendet kan skickas vidare till den bäst lämpade agenten i kontaktcentret.

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.