Puzzels kontaktcenter får Teams-certifiering

Kontaktcenter Ett viktigt intyg och en kvalitetsstämpel från Microsoft. Nu har Puzzels kontaktcenter-lösning fått en fullödig Teams-certifiering.

Puzzels kontaktcenter får Teams-certifiering

Smart kommunikation står högt upp på många företags önskelistor och att då kunna få ett bra kontaktcenter som integreras mot samarbetsverktyg är ett viktigt steg på den vägen. Nu meddelar Puzzel att deras kontaktcenterlösning, efter en utvärdering, fått Teams-certifiering.

– Att kunna prata med en team-medlem för ytterligare hjälp är omedelbart och sömlöst vilket ger agenten möjlighet att ge en bättre kundupplevelse i realtid, säger Thomas Rødseth, teknikchef på Puzzel, i ett uttalande.

Integrationen innebär att kontaktcentermedarbetare kan interagera med sin organisation genom Teams oavsett var de är, utan att lämna Puzzel-kontexten. Teams-funktioner så som närvaromeddelanden och kalender gör även att agenter kan ha bättre översikt över kollegors tillgänglighet.

– Microsoft Teams har blivit en vital strategisk komponent inom samarbete. Puzzel ser behovet att stötta sina kunder och parters i sina val – och gör det genom ett samarbete med Microsoft. Puzzels ”Contact Center for Microsoft Teams” ger en smidig övergång från traditionella on premie PBX eller Skype for Business och låter användare dra fördelarna av Teams samtidigt som de behåller integrationer och ett interface de är vana vid, säger Thomas Rødseth.

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.