Rapport: De överför störst värde vid outsourcing

It Tillit är A och O när det kommer till outsourcing – det slår Radar fast i en ny rapport. Och när det gäller vilket IT-bolag som excellerar inom detta och dessutom överför störst värde lyfts Advania fram.

Rapport: De överför störst värde vid outsourcing

Allt fler företag använder allt mer it och när det kommer till att säkra sin framtid är just digitalisering och automatisering högst upp på listan. I Sverige ligger vi långt fram inom just detta och här prioriteras it-investeringarna friskt.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Dock finns det en hel del utmaningar där en av de stora är bristen på resurser och kompetens – vilket innebär att många företag ser outsourcing som den mest effektiva vägen framåt.

Analysföretaget Radar har i sin rapport Tillit och varumärkeskännedom tittat på it-bolag inom kategorierna outsourcing, konsulttjänster, molntjänster samt it-säkerhetskonsulttjänster.

Advania i topp

Och när det kommer till outsourcing och vilken leverantör som överför högst värde i relation med sina kunder är Advania det som hamnar i topp.
– För oss är detta en indikation på vilken typ av affärslogik våra kunder efterfrågar och att det är viktigt med en stabil relation mellan kund och leverantör, säger Göran Gustavsson, operativ chef på Advania Sverige, i en kommentar.

Hög kompetens är givetvis en av grundpelarna för att skapa värde, men det enskilt räcker inte för att företag ska våga outsourca. Förtroende och framförallt tillit måste till.
– Vi måste förstå våra kunder på djupet och paketera lösningar som verkligen hjälper dem att bli mer effektiva, lönsamma och uppfylla sina verksamhetsbehov. Det enda sättet att uppnå detta är genom en långsiktig relation som är givande för båda partner,, säger Göran Gustavsson.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.