Under det senaste året har kundserviceföretaget Responda Group förvärvat både H1 Communication och Call4U Solution Center. Nu står det klart att man också köper K2C Sweden AB, ett företag med specialistkompetens och mångårig erfarenhet av kundservicebranschen.
Responda Group i nytt förvärv: ”Gynnar både befintliga och nya kunder”
kontaktcenter Förvärvet av K2C viktig del i tillväxtstrategin enligt Responda Groups vd.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
– Detta förvärv är en viktig del i vår tillväxtstrategi. Tillsammans kommer vi att fortsätta driva innovation och leverera exceptionell kundservice. K2C tillför betydande kompetens och erfarenhet som kompletterar vårt redan starka team, vilket gör det möjligt för oss att tillgodose våra kunders behov på bästa möjliga sätt, säger Marcus Lindqvist, vd på Responda Group i ett uttalande.
Genom förvärvet av K2C hoppas Responda Group på synergieffekter som ska gynna både befintliga och nya kunder. Detta i form av ett bredare tjänsteutbud och ökad flexibilitet.
Responda Group, som grundades 1992, har idag 600 anställda och över 3500 kunder. Man har kontor på flera svenska orter samt i norska Halden.