Responda Group är en outsourcingleverantör av kundservicetjänster som varit verksamma på den svenska marknaden sedan 1992. Nu växer man ytterligare tack vare förvärvet av bpo-företaget H1 Communication.
– H1 har sedan starten varit en kompetent och innovativ leverantör av kundservice, och vi är mycket glada över att välkomna dem till Responda Group. Genom detta förvärv stärker vi ytterligare vår position på marknaden och kan därför erbjuda ännu mer värde till våra kunder genom att kombinera vår expertis och resurser, säger Marcus Lindqvist, vd för Responda Group sedan i april.
Responda beskriver förvärvet som en viktig milstolpe i företagets tillväxtstrategi och att man nu får möjligheter att fortsätta utveckla sitt erbjudande samtidigt som man effektiviserar och förbättrar kundupplevelsen för sina samarbetspartner.
– Vi ser fram emot att bli en del av Responda Group och tillsammans skapa ännu större värde för våra kunder. Genom att kombinera båda företagen kommer vi att kunna erbjuda ännu mer heltäckande och innovativa kundservicelösningar som möter våra kunders specifika behov, säger Mona Silfver, vd för H1 Communication.
Efter samgåendet kommer Responda Group ha fler än 500 kundservicemedarbetare som hanterar 25 miljoner kundkontakter om året. Responda Group har redan i dag 3000 uppdragsgivare.