För ett år sedan förvärvades H1 Communication av Responda Group och nu fortsätter kundserviceföretaget att växa i och med förvärvet av Call4U Solution Center, som har sitt huvudkontor i Ronneby.
Responda Group växer – förvärvar kundserviceföretag
branschen Call4U Solution Center, som fokuserar på e-handelsföretag och mediebranschen, blir nu en del av Responda Group.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Call4U Solution Center är ett renodlat kundserviceföretag med fokus på e-handelsföretag och mediebranschen. I ett pressmeddelande beskrivs företaget som en pålitlig partner för många e-handelsföretag som har en djup förståelse för branschens behov och krav.
– Vi är glada över att kunna välkomna Call4U till Responda Group. Detta förvärv stärker vår position inom kundservice för e-handelssektorn och möjliggör för oss att erbjuda ännu bättre lösningar och service till våra kunder, säger Marcus Lindqvist, vd på Responda Group, i ett uttalande.
Responda Group har vuxit snabbt de senaste åren. 2021 förvärvade man kundserviceföretaget Kalix Tele24. Idag har man omkring 500 medarbetare i Sverige och Norge och 3500 uppdragsgivare. Omsättningen uppgår till omkring 300 miljoner kronor.