Ringup Me från Ringup – molnväxelguiden 2022

Ringup Me från Ringup – molnväxelguiden 2022

På vilken teknik bygger er plattform: Vi använder Telepo-plattformen via Dstny som vi brandat med Ringup Me och plussat på ett antal tilläggstjänster utifrån marknadens behov. Utöver det så har vi vårt egna billingsystem och egen central leverans och supportavdelning. Växeln säljs via våra cirka 50 lokala försäljningskontor runt om i landet. 

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: 100-500 anknytningar. 

Er minsta kund: 1-10 anknytningar. 

Den största fördelen med er molnväxel: Vår lokala närvaro (Support & leverans) via våra cirka 50 lokala kontor/butiker. Ringup är även operatörsneutrala. 

En nackdel med er molnväxel: Telepo-plattformen är väldigt kompetent men kanske lite för vanligt förekommande. 

Hostas: Endast i vårt moln. 

Marknad: Sverige. 

Passar för: Medelstora företag, Stora företag. 

Operatörsmöjligheter: Telia, Tre, Telenor.  Telia, Tre, Telenor, Soluno och Netmore är de vi har egna avtal med. 

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Admin-gränssnitt, Mobil anknytning, Kö-system. 

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt,
  • Hänvisningssystem,
  • IVR,
  • Mobil anknytning,
  • Telefonist-stöd,
  • Koppling till kontaktcenter-lösning,
  • Kö-system, Röstbrevlåda,
  • Microsoft  Teams-telefoni,
  • Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
  • Integration med AD,
  • Statistik om telefoni. 

Funktioner angivna av leverantör: Kundunika integrationer och anpassningar. 

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Enligt Telepos och Microsofts protokoll. 

Admin av IVR-lösning: Via vår egen administratörsportal. Kan hanteras av användare, kund och supportavdelning. 

Admin av kö-system: Via vår egen administratörsportal. Kan hanteras av användare, kund och supportavdelning. 

Lösning för statistik: Vi samarbetar med Meridix, numer en del av Dstny. 

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Rikstäckande lokal närvaro via Ringup med moderbolaget Elon Group som extra trygghet.

Se hela undersökningen här:

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.