Ringup UC från Ringup – molnväxelguiden 2022

Ringup UC från Ringup – molnväxelguiden 2022

På vilken teknik bygger er plattform: Vi använder Lynes egenutvecklade plattform som vi brandat med Ringup UC. Utöver det så har vi vårt egna billingsystem och egen central leverans och supportavdelning. Växeln säljs via våra cirka 50 lokala försäljningskontor runt om i landet. 

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: 100-500 anknytningar. 

Er minsta kund: 1-10 anknytningar. 

Den största fördelen med er molnväxel: Vår lokala närvaro (Support & leverans) via våra cirka 50 lokala kontor/butiker. Ringup är även operatörsneutrala.  

En nackdel med er molnväxel: Plattformen saknar idag stöd för en komplett contact center-lösning. 

Hostas: Endast i vårt moln. 

Marknad: Sverige. 

Passar för: Små, medelstora företag. 

Operatörsmöjligheter: Telia, Tre, Telenor.  

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Admin-gränssnitt, Svarsgruppsövervakning, Kö-system. 

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt,
  • Hänvisningssystem,
  • IVR,
  • Mobil anknytning,
  • Telefonist-stöd,
  • Kö-system,
  • Röstbrevlåda,
  • Microsoft Teams-telefoni,
  • Kalenderkoppling,
  • Samtalsstatistik. 

Funktioner angivna av leverantör: Kundunika integrationer och anpassningar, Samtalsinspelning på grupp och/eller användare, Survey, Anslutning av kalender, kontakter och mail direkt i appen. 

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Kopplingen är integrerad i portalen och ansluts via användarens O365-konto 

Admin av IVR-lösning: Via softphone eller app av utsedda administratörer. 

Admin av kö-system: Via softphone eller app av utsedda administratörer. 

Lösning för statistik: Statistikhantering för både svarsgrupper och historiska samtal är integrerat i plattformen. 

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Rikstäckande lokal närvaro via Ringup med moderbolaget Elon Group som extra trygghet.

Se hela undersökningen här:

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.