Ringup UC från Ringup – molnväxelguiden 2023

Ringup UC från Ringup – molnväxelguiden 2023

På vilken teknik bygger er plattform: Vi använder Lynes egenutvecklade plattform som vi brandat med Ringup UC. Utöver det så har vi vårt eget billingsystem och egen central leverans och supportavdelning. Växeln säljs via våra cirka 50 lokala försäljningskontor runt om i landet.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: 100-500 anknytningar.

Er minsta kund: 1-10 anknytningar.

Den största fördelen med er molnväxel: Pedagogiken bakom den egna administrationen. Växeln upplevs av våra kunder som väldigt lättnavigerad, och med vår självhjälpsportal som komplement har kunden ofta hittat en lösning långt innan det blivit ett problem.

En nackdel med er molnväxel: Plattformen saknar idag stöd för en komplett contact center-lösning.

Hostas: Endast i vårt moln.

Marknad: Sverige.

Passar för: Medelstora och stora företag.

Operatörsmöjligheter: Telia, Tre och Telenor.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: IVR, mobil anknytning och kö-system.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt
  • Hänvisningssystem
  • IVR
  • Mobil anknytning
  • Telefoniststöd
  • Kö-system
  • Röstbrevlåda
  • Microsoft Teams-telefoni
  • Statistik om telefoni

Funktioner angivna av leverantör: VIP-köer.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Görs enkelt genom att användaren loggar in på sitt O365 i växeln. Växeln kan då känna av om användaren är i ett Teams-möte och hänvisa efter önskemål.

Admin av IVR-lösning: Via softphone eller administratörsportal av utsedda administratörer.

Admin av kö-system: Via softphone eller administratörsportal av utsedda administratörer.

Lösning för statistik: Inbyggd i applikationen. Utsedda administratörer kan därifrån nå all statistik på den trafik som gått genom växeln.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Nationellt framtagen tjänst där all data lagras på servrar inom landet.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.