Så påverkades kontaktcentret av coronapandemin

kontaktcenter Längre väntetider och telefonsamtal enligt Talkdesks globala undersökning.

Så påverkades kontaktcentret av coronapandemin

Kontaktcenterleverantören Talkdesk har undersökt vilka följder coronapandemin fick för kontaktcenter över hela världen. Belastningen ökade markant i många kundtjänstavdelningar när samhället stängde ner och besöken i fysiska butiker uteblev.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår unika digitala Premium-tjänst öppen bara för prenumeranter.
  • Ett nischat nyhetsbrev för just ditt intresseområde; Professional eller Contact Center.
  • Full tillgång till vår digitala kunskapsbank med över 16 000 artiklar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Talkdesk lyfter bland annat fram att väntetiden för kunder under pågående samtal (hold time) ökade med hela 71 procent. Samtalslängden ökade också med 13 procent enligt Cx Today.

Distansarbete fortsatt stark trend

Andelen agenter som distansarbetade permanent ökade också markant, från 13 procent i början av 2020 till 86 procent i juni 2020 enligt Talkdesk. Så många som 27 procent av Talkdesks kunder verkar också vara inställda på att fortsätta jobba på distans på obestämd framtid.

Undersökningen genomfördes i sex olika världsdelar. Flera olika branscher och totalt 2200 kunder till Talkdesk ingår i underlaget.

Senaste artiklarna

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde.