Så ska Arla spara miljoner med ar och Teams

AR När coronapandemin stängde världen – var mejerierna tvungna att tänka om. Tack vare ar-teknik kunde man lösa problemet med teknisk support.
– Nöden är uppfinningarnas moder, säger David Boulanger på Arla.

Så ska Arla spara miljoner med ar och Teams

Covid-19 har accelererat digitaliseringsresan för många företag och en bransch som valt att omfamna ny teknik är mejerierna. När pandemin omöjliggjorde att extern personal och tekniker kom ut på plats vände man sig till ar-teknik för att lösa problemen.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår unika digitala Premium-tjänst öppen bara för prenumeranter.
  • Ett nischat nyhetsbrev för just ditt intresseområde; Professional eller Contact Center.
  • Full tillgång till vår digitala kunskapsbank med över 16 000 artiklar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Tillsammans med Microsoft har mejerijätten skapat Remote Assist som tack vare den senaste tekniken då ska lösa problemet.
– I det här svåra läget var vi tuggan att hitta alternativa sätt att få den support vi behövde utan att riskera våra anställdas hälsa och säkerhet. Att komma i kontakt med rätt expert i en kritisk situation kan spara miljontals euro och att kunna reagera snart på situationen är absolut avgörande för att våra mejerier ska fungera smidigt, säger David Boulanger ansvarig för Arlas leverantörskedja.

Får guidning via Teams och ar

Så vad är då lösningen? Jo, en bygger på redan befintlig ar-teknik kopplad med Microsoft Teams. Detta gör det möjligt att skapa möten direkt från exempelvis en Hololens-enhet eller en mobil. Från denna delar personalen på mejeriet sin vy med teknisk support och kan på så sätt få guidning.

Arla har implementerat lösningen i Götene i Sverige, Esbjerg och Nr. Vium i Danmark, Aylesbury och Settle i Storbritannien samt i Bahrain. Mejerijätten räknar med att tekniken kommer att innebära årliga besparingar om 25 000 euro per anläggning och man jobbar med att sprida lösningen till fler mejerier.
– Vi har precis börjat implementera tekniken och gjort några jobb med entreprenörer på distans. Hittills är vi väldigt imponerade och jag tror stenhårt på att det här är framtiden även efter pandemin. Tekniken möjliggör att vi sparar tid, inte behöver resa och belasta klimatet lika mycket och samtidigt drar den ner våra kostnader. Vinst på många sätt”, säger Marika Lifbom, mejerichef Arla Götene

Senaste artiklarna

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde.